۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین جذب ۱۴۳۳ معلم جدید در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۶ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

جذب ۱۴۳۳ معلم جدید در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تعداد معلمان جذب شده در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ گفت: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته یک هزار و ۱۹۱ معلم جذب آموزش و پرورش استان شدند و سهمیه امسال استان هم جذب یک هزار و ۴۳۳ نفر است.

جذب ۱۴۳۳ معلم جدید در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ آیین بزرگداشت مقام معلم امروز (یکشنبه) با حضور حجت‌الاسلام لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه محمدبیگی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورَ استان، مهدی صباغی شهردار قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی دیگر از مسئولان و معلمان استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین و موفق‌ترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در شناخت مسائل فکری و آشنایی با مبانی دینی سرآمد بود.

وی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجوگر عصر ماست؛ افزود: ما دو نوع معلم داریم، یک معلم گفتار و بیان که از طریق آموزش، درهای معرفت را به روی انسان‌ها باز می‌کند و معلمی که الگو و اسوه بوده و رفتار و کردار او راه و رسم زندگی را برای دانش‌آموزان ترسیم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد اهمیت جایگاه معلمی فرمودند معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه اول بر عهده خودِ آنان است و هر معلمی باید این احساس را داشته باشد که او آینده ساز است.

وی با تاکید براینکه معلم موفق امروزی باید تسهیل‌گر فرآیند یادگیری برای دانش‌آموزان باشد؛ گفت: معلم موفق فقط آموزش دهنده مباحث علمی نیست بلکه باید تسهیل‌گر روند یادگیری باشد.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: معلم موفق امروزی باید در جهت برداشتن دیوارهای میان کلاس درس و جامعه تلاش کرده و بداند که کلید موفقیت و پیشرفت در قرن اخیر، یادگیری مداوم است.

وی اذعان کرد: معلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که دانش‌آموزان علاوه بر نیازهای علمی، نیازهای معنوی و اخلاقی هم دارند و لازمه تحقق این مباحث داشتن صفات اخلاقی از قبیل سعه صدر، اخلاص، تقوا، تخصص و تعهد در معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان گفت: توجه به معیشت معلمان، تحول در نظام آموزش و پرورش، توانمندسازی معنوی معلمان، توجه ویژه به حوزه معاونت پرورشی، امیدآفرینی در میان دانش‌آموزان و ورود دانش‌آموزان در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی بود که رهبر فرزانه انقلاب به آن تاکید کردند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس شرایط و بستر مناسبی را در مدارس فراهم کنند تا دانش‌آموزان متدین و انقلابی در موضوعاتی همچون طرح نور، بحث عفاف و حجاب ورود کنند و با صحبت کردن با همکلاسی‌های خود در این موارد تاثیرگذار باشند.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت نیروی انسانی عنوان کرد: لازمه تحول در نظام آموزش و پرورش بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و کارآمد است.

وی اضافه کرد: طی یکی دو سال اخیر روند استخدام در آموزش و شدت خوبی پیدا کرده است و با بهره‌گیری از شیوه‌های ارزیابی و گزینشی مناسب، بهترین و سالم‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شدند.

سیاهکالی مرادی در پایان با اشاره به تعداد معلمان جذب شده در سالهای 1402 و 1403 گفت: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته یک هزار و 191 معلم جذب آموزش و پرورش استان شدند و سهمیه امسال استان هم جذب یک هزار و 433 نفر است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان