۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین مبارزه با فساد در قوه قضائیه بدون اغماض است
کد خبر: ۳۶۷۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه:

مبارزه با فساد در قوه قضائیه بدون اغماض است

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: در مبارزه با فساد در مکتب‌خانه عدلیه تبعیض قائل شدن حرام است و در سند متعالی قوه قضائیه هم بسیار تاکید شده است.

مبارزه با فساد در قوه قضائیه بدون اغماض است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام عبداللهی در جلسه معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به راهبردهای قوه قضائیه در سال جدید اظهار کرد: تمام دغدغه رئیس قوه قضائیه این است که همه کارکنان این قوه در هر قسمتی که کار می‌کنند نسبت به ملت ایران متواضع باشند؛ اخلاق‌مداری و تکریم ارباب رجوع اولین شرط مدیریت در دستگاه قضاء است.

وی افزود: شناخت نسبت به آن چیزی که در اطراف ما می‌گذرد دیگر تاکید رئیس قوه قضائیه است چراکه توطئه و دسیسه دشمنان داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: انتظار از مجموعه قوه قضائیه نیز شناخت درست از دشمن است؛ به تاسی از منویات مقام معظم رهبری نباید هیچگاه در شناخت دشمن در تمام سطوح غفلت کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: قاضی اگر متکی به استمداد از قرآن، خداوند و اهل بیت (ع) نباشد بدون شک در قضاوت خود ناعادلانه رفتار خواهد کرد؛ بنابراین قاضی باید همه امور خود را تحت نظارت خداوند متعال بداند.

این مسئول تصریح کرد: اگر وقت مردم را ضایع کنیم حتی به اندازه یک دقیقه، این خیانت است.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات رئیس قوه قضائیه این است که بازداشت آخرین راه است و تا می‌توانیم انسان‌هایی که مرتکب خطا و جرم می‌شوند اگر ضرورت حکم نکرد او را به بازداشت‌گاه نفرستیم و حرمت افراد را تا می‌توانیم حفظ کنیم.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بیان کرد: ما در انجام وظایف خود در قوه قضائیه اولین ملاکمان اقتدار است، یا حکم صادر نمی‌کنیم و یا اگر حکمی صادر کردیم و به قطعیت رسید با هیچکس رودربایستی نداریم.

عبداللهی گفت: سفارش رئیس قوه قضائیه در تمام سطوح مجموعه چه در داخل و چه در بیرون به صیانت است اما اگر به نقطه‌ای برسد که منجر به حرمت‌شکنی شود و فرد بی‌توجهی کند، مقتدرانه با فساد برخورد خواهیم کرد و با هیچکس اغماض نداریم.

وی عنوان کرد: در مبارزه با فساد در مکتب‌خانه عدلیه تبعیض قائل شدن حرام است و در سند متعالی قوه قضائیه هم بسیار تاکید شده است.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: امروز مهمترین مسئله، امنیت روانی جامعه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار دارد و هر کسی بخواهد امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار کند و در هر لباس و جایگاهی که باشد دستگاه قضائی مقابل او خواهد ایستاد.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان