۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین ثبت رسمی ۴ تالاب در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد:

ثبت رسمی ۴ تالاب در استان قزوین

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: : استان قزوین دارای چهار تالاب ثبت شده در پیوست آئین‌نامه اجرایی قانون تالاب‌ها است که باید بکوشیم تا از این مواهب الهی حفاظت کرد.

ثبت رسمی ۴ تالاب در استان قزوین
رامین رمضانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص وضعیت تالاب‌های استان اظهار کرد: استان قزوین دارای چهار تالاب ثبت شده در پیوست آئین‌نامه اجرایی قانون تالاب‌ها است که مساحت آن‌ها به شرح زیر است.
 
وی افزود: تالاب اوان قزوین قزوین 10.7۱هکتار، اله آباد آبیک- بویین زهرا 29752 هکتار، تالاب دریابک شماره یک قزوین 1.93 هکتار، تالاب دریابک شماره دو در قزوین 2.51 هکتار و تالاب آلوبن قزوین 3.5 هکتار است.
 
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در خصوص تالاب اوان بیان کرد: تالاب اوان که یک تالاب دائمی است به وسعت هفت هکتار و با توجه به بارندگی در حد نرمال در سه ماه اخیر و اقدامات این اداره کل برای تامین منابع آبی پایدار با همکاری جوامع محلی، اکنون وضعیت آبی پایداری دارد.
 
رمضانی در ادامه در خصوص تالاب اله آباد اضافه کرد: تالاب اله آباد یک تالاب فصلی است که در حال حاضر بخشی از آن دارای آب است و از طریق ستاد ملی گرد و غبار و شورای برنامه‌ریزی استان و کارگروه‌های ذیل کمیته زیربنایی در حال پیگیری است و دستگاه‌های اجرایی استان مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور آب، امور عشایری و ... در حال پیگیری است.
 
وی حفاظت از تالاب‌ها را یک امر ضروری دانست و اذعان کرد: نقش و اهميت منحصر به فرد تالاب اله آباد در جلوگيري از گسترش كوير، پذيرش پرندگان بومي و مهاجر، تصفيه و پالايش آب و ذخاير زيستي متنوع از ارزش‌هاي زيست محيطي اين تالاب است که با برنامه‌ريزي و اجراي مديريت بهينه زيست محيطي و بهره‌گيري از ابزار قدرتمند گردشگري پايدار مي‌توان از اين مواهب الهي حفظ و حراست كرد.
 
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: تالاب آلوبن و تالاب دریابک درحال حاضر وضعیت مناسب و پایداری دارد و امید داریم در این سازمان با کمک همکاران وضعیت تالاب‌ها را چک کرده و برنامه مناسبی برای آن‌ها قرار دهیم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان