۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین شهردار قزوین بابت برخی انتصابات تذکر گرفته است
کد خبر: ۳۶۷۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت: ۸:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

شهردار قزوین بابت برخی انتصابات تذکر گرفته است

رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به ضعف در امور فرهنگی شهر قزوین خاطرنشان کرد: راضی کردن جامعه عرصه فرهنگی سخت است، کما اینکه انتصابات در مدیریت شهری بر عهده ما نیست، هرچند ما بارها نسبت به انتصابات تذکرات لازم را به شهردار داده‌ایم.

شهردار قزوین بابت برخی انتصابات تذکر گرفته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی فرمانی در دومین نشست «رودررو با مسؤولان» که با هدف مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مسئولان و به مناسبت روز شورا در دفتر بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما شورای شهر قزوین به هیچ ‌وجه رسانه گریز نبوده، بلکه بیشترین ارتباط را با رسانه‌ها داریم، حتی از زمان ریاستم در شورای شهر به دنبال پخش آنلاین جلسات شورای شهر بودم که این مهم انجام شد.
 
وی با بیان اینکه پخش آنلاین جلسات شورا، حرکتی به سمت شفافیت است، افزود: دعوتنامه تمام جلسات علنی شورای شهر برای اصحاب رسانه از هر نوع طیف و تفکری ارسال شده و در این میان دنبال حزب و تفکر خاصی نیستیم.

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: در سال گذشته به خصوص در بحث بودجه‌نویسی قریب به 400 نامه به منظور تبادل نظر و پیشنهاد با اصحاب رسانه، اعضای شورای شهر ادوار گذشته، استانداران و معاونین ادوار گذشته قزوین از سوی شورای شهر ارسال شد.
 
وی ادامه داد: جایگاه شورا براساس مشورت است، یکی از نقاط قوت شورای ششم این است که در امور تخصصی از ظرفیت نخبگانی جامعه استفاده کرده و مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در عرصه سیاست‌گذاری شهر را وظیفه خود می‌دانیم.
 
فرمانی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم در شورای شهر نسبت به هر رای دادن و یا ندادن مسئولیم و چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ شرعی باید پاسخگو باشیم، وقتی لایحه‌ای وارد شورا می‌شود هر 9 نفر اعضا حق رای داشته و مستقل هستند، مصوبات با رای جمعی امضا می‌شود.

 
وی افزود: در خصوص دستاوردهای سفر ویتنام شهردار و هیات همراه از شهردار خواسته‌ایم که گزارش کاری به شورای شهر ارائه دهد.
 
رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: خاصیت شورا اختلاف سلیقه و نظر است، هم نظر بودن نتیجه نمی‌دهد، اگر اختلاف نظری بین اعضای شورای شهر و یا شهردار به وجود می‌آید به منزله دعوا و خصومت نیست بلکه در تمام این تعارضات به دنبال منافع مردم بوده و هستیم.
 
وی گفت: ما در این دوره با وجود تمام کاستی‌ها سعی کردیم که منشا تغییر و تحول باشیم، در همین راستا طرح تفصیلی پسماند را نگاشتیم، همچنین احیا و بازپیرایی بوستان‌های قدیمی شهر را در دستور کار داریم.
 
فرمانی ادامه داد: در همین زمینه تاکنون بوستان دهخدا را احیا کرده و در گام‌های بعدی برای بازپیرایی بوستان‌های ملت و الغدیر برنامه‌ریزی ویژه کردیم، همچنین احداث یک بوستان محلی در زمین‌ها و باغستان‌های عظیم‌زاده که جنبه توریستی دارد را در دستور کار قرار دادیم.
 
وی اظهار کرد: حفظ باغستان سنتی از اولویت‌های شورای شهر بوده و در این زمینه شاهد رشد بودجه این سازمان در سال‌های اخیر و با حمایت شورای اسلامی شهر بوده‌ایم.
 
رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به ضعف در امور فرهنگی شهر قزوین خاطرنشان کرد: راضی کردن جامعه عرصه فرهنگی سخت است، کما اینکه انتصابات در مدیریت شهری بر عهده ما نیست، هرچند ما بارها نسبت به انتصابات تذکرات لازم را به شهردار داده‌ایم.
 
وی افزود: به منظور حل معضل ترافیک شهری پروژه‌هایی چون کمربندی آیت‌الله باریک‌بین، تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس، نسیم شمال، تقاطع غیرهمسطح معلم در حال اجراست.
 
فرمانی در پایان گفت: همچنین حدود 100 میلیارد تومان  بودجه بابت خرید زمین در هسته مرکزی قزوین برای پارکینگ طبقاتی شهر در نظر گرفته شده است.
 
انتهای خبر/.2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان