۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۱ زورخانه در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۷ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان قزوین خبر داد:

فعالیت ۱۱ زورخانه در قزوین

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین گفت: در سطح استان قزوین ۱۱ زورخانه داریم و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای را در زورخانه شهید رجایی به ثبت رسانده‌ایم.

فعالیت ۱۱ زورخانه در قزوین
امیر خسته‌بند در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: در سطح استان قزوین ۱۱ زورخانه داریم و اولین آکادمی ورزش زورخانه‌ای را در زورخانه شهید رجایی به ثبت رسانده‌ایم.
 
رئیس هیئت پهلوانی زورخانه‌ای استان قزوین افزود: خوشبختانه جزو استان‌هایی هستیم که بالاترین سهمیه ورزشکار را در سطح نونهال و نوجوانان در این رشته کسب کرده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: در سطح ملی و کشوری هر سال جز استان‌های عنوان‌دار در این رشته هستیم و همچنین بالغ بر ۱۰ تا از ورزشکاران ما عضو تیم ملی هستند.

مسئول مسابقات کشوری رشته ورزش‌های زورخانه‌ای اضافه کرد: دو تن از مرشدهای استان از اعضای تیم ملی و نفرات برتر هستند و اکثر اوقات از این اعضا در مسابقات تیم ملی استفاده می‌شود.
 
وی ادامه داد: جایگاه خوبی در سطح کشور به همت ورزشکاران و مردم خوب و حمایت مدیران ارشد و همه کسانی که علاقه‌مند به این رشته هستند کسب کرده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: ۳۰۰ورزشکار بیمه شده در این رشته داریم و بالغ بر ورزشکار ۱۲۶ نوجوان و نونهال داریم که در آکادمی شهید رجایی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی زورخانه‌ای استان قزوین تشریح کرد: هیئت‌های شهرستانی این رشته هم فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ شوال به مناسبت پیروزی حضرت امیرالمومنین بر عمربن عبدو روز ورزش‌های پهلوانی نام‌گذاری شده است، تشریح کرد: به همین مناسبت ۱۳ مرشد و ۵۰ ورزشکار مبادرت به ورزش‌های زورخانه‌ای در پارک ملت کردند و مبادرت به ورزش زورخانه‌ای نوین با حضور پرشور مردم ورزش کردند.
 
مسئول مسابقات کشوری رشته ورزش‌های زورخانه‌ای اذعان کرد: اولویت ابتدای امر برای ما آموزش است و همینطور شرکت در تمام مسابقات همانند سال‌های گذشته ولی بیشترین هدف جذب و آموزش است تا جایی که پایه‌های این ورزش قوی نباشد نمی‌توانیم به جایگاه خوبی در این رشته در سطح کشور برسیم .
 
وی ادامه داد: هدف ما آموزش است و بیشترین پتانسیل خود را برای تحقق این هدف گذاشته‌ایم ‌.
 
خسته‌بند در پایان خاطرنشان کرد: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش داشتیم تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس کردیم و الحمدلله به نتایج مثبتی دست پیدا کردیم.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان