۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۲ اهدای عضو جدید در قزوین رقم خورد
کد خبر: ۳۶۷۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

در اولین ماه ۱۴۰۳؛

۲ اهدای عضو جدید در قزوین رقم خورد

دو بیمار مرگ مغزی از استان قزوین برای اهدای عضو به بیماران نیازمند به استان تهران اعزام شدند.

۲ اهدای عضو جدید در قزوین رقم خورد
حبیب‌اله شجاعی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مرد 50 ساله اهل اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان متاسفانه در روز هشتم فروردین 1403دچار مرگ مغزی شده بود که به عنوان اولین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو امسال در استان قزوین از بیمارستان بوعلی قزوین به استان تهران منتقل شد.

وی افزود: با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی وی، توسط کارشناسان پیوند و تیم دانشگاه علوم پزشکی تأیید شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با رضایت خانواده بزرگوار متوفی و هماهنگی‌های لازم توسط علی چگینی، کوردیناتور تیم پیوند، یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی در روز نهم فروردین 1403، کبد و کلیه‌های وی، به بیماران نیازمند اهدای عضو اهدا شد.

خانم 60 ساله ناجی بیماران نیازمند پیوند عضو

این مسئول ادامه داد: دومین اهدای عضو سال 1403 در استان قزوین خانمی 60 ساله بود که روز نهم فروردین 1403دچار مرگ مغزی شده بود.

شجاعی‌نژاد افزود: این دومین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو امسال در استان قزوین است و با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی وی، توسط کارشناسان پیوند و تیم دانشگاه علوم پزشکی تأیید شد.

وی بیان کرد: با رضایت خانواده بزرگوار متوفی و هماهنگی‌های لازم یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی در روز دهم فروردین 1403، کبد و کلیه‌های وی، به بیماران نیازمند اهدای عضو اهدا شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان