۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۳۰۰ کارت تجاری در قزوین فعال است
کد خبر: ۳۶۷۵۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

۱۳۰۰ کارت تجاری در قزوین فعال است

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: امسال قریب به ۶۰۰ کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صادر شده و در مجموع ۱۳۰۰ کارت فعال در استان داریم که ۴۵۰ کارت مختص بانوان است.

۱۳۰۰ کارت تجاری در قزوین فعال است
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مهدی عبدیان شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه که در سالن وکیل‌التجار اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: اتاق بازرگانی ایران بیش از ۲۶ میلیارد تومان به اتاق بازرگانی استان برای احداث ساختمان اداری از ابتدای تاسیس کمک کرده بود.

وی افزود: در دوره جدید تاکنون بیش از ۳۱ میلیارد تومان بودجه جذب کردیم که بیشتر از کل بودجه ۱۲ سالی است برای احداث این ساختمان جذب کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: امسال در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی سهمیه و حضوری فعال داشتیم.

وی با اشاره اقدامات مالی صورت گرفته در چند ماه اخیر اتاق بازرگانی تاکید کرد: امروز هیچ پیمانکاری از اتاق بازرگانی استان قزوین مطالبه ندارند، پرسنل اتاق نیز بر مبنای عملکرد پاداش دریافت کردند.

عبدیان اظهار کرد: امسال قریب به ۶۰۰ کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صادر شده و در مجموع ۱۳۰۰ کارت فعال در استان داریم که ۴۵۰ کارت مختص بانوان است.

وی افزود: این درحالیست که کل کارت صادر شده طی ۲۰ سال گذشته حدود یک‌هزار و ۷۹۶ کارت بوده که تعداد ۷۰۰ کارت آن فعال بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در زمینه آموزشی بیان کرد: در حوزه آموزش با وجود درآمد یک میلیارد تومانی، آموزش را برای همه اعضای اتاق بازرگانی و پرسنل برای موضوعات مختلف رایگان است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد و فرهنگ همچنین برای هر مجموعه و قشری که نیاز به آموزش داشته باشد آمادگی برگزاری کلاس‌های رایگان داریم.

عبدیان با بیان اینکه کمیسیون‌ها بازوان اصلی اتاق بازرگانی هستند تاکید کرد: امسال چندین جلسه در کمیسیون و کمیته‌های مختلف اتاق بازرگانی از جمله کشاورزی، صنعت، معادن و‌... برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری گمرک چرم‌سازی در استان افتتاح شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: در حوزه تجارت خارجی اگرچه نتوانستیم به صورت عملی اقدام قابل توجهی داشته باشیم، اما اقدامات خوبی در زمینه زیرساختی و ارتباطی با کشورهای مختلف برقرار کردیم که نتایجش در سال‌های آتی خواهیم دید.

وی افزود: در همین راستا با رایزنی که انجام شده دفاتر بازرگانی در چند کشور همسایه و مقصدهای صادراتی استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس پارلمان خصوصی استان قزوین تاکید کرد: در زمینه ورزشی نیز علاوه بر حمایت از تیم شمس‌آذر قزوین، برای ورزش‌ فوتسال، هندبال نیز اقداماتی از سوی فعالین اقتصادی عضو اتاق بازرگانی صورت گرفته است.

وی افزود: در یکی از طبقات ساختمان اتاق بازرگانی استان در حال راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی مجهز برای استفاده اعضا و پرسنل اتاق هستیم.

عبدیان خاطرنشان کرد: شرکت در پویش نذر آب با اهدای یک میلیون بطری آب معدنی و ۳۰ کولر در ایام اربعین حسینی و برپایی هیات‌ها و مواکب مذهبی، همچنین برگزاری کارگاه سواد رسانه اقدامات فرهنگی فعالین اتاق بازرگانی در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان قزوین در زمینه مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: تاکنون یک ریال هم خارج از وظایف حقوقی خود هزینه نکردیم، تجهیز پلیس امنیت اقتصادی استان و شرکت در مراسم درختکاری و محرومیت‌زدایی از جمله فعالیت‌های بوده است که در راستای مسئولیت اجتماعی و توسط خیرین حوزه اقتصاد و تولید استان انجام شده است.

عبدیان قطعی برق و گاز و موضوع تعهدات ارزی را از مهمترین چالش‌های پیشروی واحدهای صنعتی استان قلمداد کرد و گفت: تا روزی که اختیار تولید و تجارت استان دست وزارت صمت نباشد و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تمام نشود، وضعیت صادرات بهبود نخواهد یافت.

وی تاکید کرد: تعهدات ارزی برای واحدهای صنعتی بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند، هرچه بتوانیم امنیت را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کنیم از فرار سرمایه جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در پایان گفت: در سیستم پایش امنیت سرمایه‌گذاری سه استان خراسان جنوبی، سمنان و قزوین رتبه‌های اول تا سوم را بدست آورده‌اند که نشانه رشد سرمایه‌گذاری در استان است.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان