۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین آماده‌باش کامل تیم‌های امدادی استان برای خدمات‌رسانی در برف و کولاک 
کد خبر: ۳۶۷۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۷ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبر داد: 

آماده‌باش کامل تیم‌های امدادی استان برای خدمات‌رسانی در برف و کولاک 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: همه تیم‌های امدادی استان به صورت ۱۰۰ درصدی در حال آماده باش هستند که در صورت وقوع مشکل در هر یک از محورهای استان سریعا خدمات لازم ارائه شود. 

آماده‌باش کامل تیم‌های امدادی استان برای خدمات‌رسانی در برف و کولاک 
محمدرضا علیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اقدامات صورت گرفته با توجه به برف و کولاک شب گذشته استان به ویژه در محورهای بوئین زهرا و آوج اظهار کرد: در پی بارش برف و وقوع کولاک از شب گذشته تا تقریبا ۴ صبح امروز با حضور در محور بوئین‌زهرا در حال انجام اقدامات لازم بودیم.
 
وی افزود: روز گذشته در بوئین زهرا تقریبا کولاک خیلی شدیدی داشتیم که از ساعت ۱۷ الی ۱۸ بعدازظهر آغاز شد بنابراین برای کنترل شرایط تمام تیم‌های امدادی سطح استان شامل نیروهای راهداری و هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمات رسان فراخوان شدند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: پیگیری‌های انجام شده حاکی از آن بود که به دلیل کولاک امکان تردد در مسیر بوئین ‌زهرا به سمت استان مرکزی وجود ندارد لذا با هماهنگی صورت گرفته با استان مرکزی هر دو سمت محور بسته شد.
 
وی عنوان کرد: در ادامه اقدامات امدادی برای کمک به مسافران و خودروهای موجود در مسیر بوئین‌زهرا به سمت استان مرکزی و بالعکس که در حال تردد بودند انجام شد و بخش اعظمی از آنان عبور داده شدند.
 
این مسئول بیان کرد: اکثریت افراد در راه مانده در پایگاه هجیب هلال‌احمر و پایگاه راهدارخانه اسکان داده شدند و گره‌های ترافیکی به وجود آمده هم مرتفع کردیم.
 
اسکان حدود ۲۰۰ مسافر در راه مانده در پایگاه هجیب هلال‌احمر
 
وی عنوان کرد: تیم‌های امدادی تمام تلاش خود را بکار بستند تا به همه افرادیکه در راه مانده‌اند خدمات رسانی لازم انجام شود به طوریکه فقط در پایگاه هلال‌احمر هجیب حدود ۲۰۰ نفر اسکان داده شدند.
 
علیمی تصریح کرد: همچنین بسیاری از خودروهای گرفتار یا واژگون شده در برف و کولاک یا خودروهایی که به کنار جاده انحراف پیدا کرده بودند با کمک تیم‌های امدادی رهاسازی شدند و این اقدامات تقریبا تا ۴ صبح امروز ادامه داشت.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در این محور بیشتر خودروهای سنگین در حال تردد است طبیعتا در صورت وقوع مشکل برای یکی از این خودروها امکان داشت کل آن مسیر مسدود شود؛ لذا کار سختی بود که با پای کار بودن تمام تیم‌های امدادی حاضر در این محور خوشبختانه مشکل خاصی مشاهده نشد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر سایر محورهای مواصلاتی استان مشکلی ندارند و شب گذشته بیشتر در گردنه شهرستان آوج، الموت، گردنه کوهین و تقریبا اکثر گردنه‌های اصلی استان بارش برف داشتیم.
 
وی ادامه داد: با پیگیری که چند ساعت پیش صورت گرفت مشخص شد که همچنان در بسیاری از محورها و گردنه‌های استان بارش برف وجود دارد بنابراین به همه تیم‌های امدادی استان به صورت ۱۰۰ درصدی در حال آماده باش هستند که در صورت وقوع مشکل در هر یک از محورهای استان سریعاً خدمات لازم ارائه شود. 
 
علیمی بیان کرد: شب گذشته برای تسهیل در ارائه خدمات رسانی در محور بوئین زهرا به سمت استان مرکزی علاوه‌بر تجهیزات و امکانات موجود در شهرستان بوئین زهرا، تجهیزات و امکانات مورد نیاز دیگر هم از شهرستان قزوین و البرز و تاکستان به این محور اعزام شدند.
 
وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های هواشناسی که شب گذشته به ما اعلام شد این وضعیت کم و بیش تا پایان روز چهارشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پایان گفت: با توجه به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند قطعاً همه تیم‌های امدادی، عملیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان هفته در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی خواهند بود تا بتوانند در صورت نیاز به مردم خدمات رسانی کنند.
 
انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان