۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین از الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تا وضعیت اشتغال استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱ ساعت: ۱۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

در کارگروه اقتصادی استان بررسی شد؛

از الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تا وضعیت اشتغال استان قزوین

در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین ضمن بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پیاده‌سازی در بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲، گزارشی عملکرد بانک‌هایی که میانگین پرداختی آنها از میانگین کشوری پایین‌تر است ارائه شد.

از الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تا وضعیت اشتغال استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری به ریاست اعلایی استاندار قزوین و با حضور رحمانی معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران بانک‌های عامل و روسای دستگاه‌های دولتی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوين برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پیاده‌سازی در بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲، گزارشی عملکرد بانک‌هایی که میانگین پرداختی آنها از میانگین کشوری پایین‌تر است ارائه شد.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار در این جلسه بیان کرد: میانگین تسهیلات پرداختی استان قزوین نسبت به تخصیص اعتبار ۲۵ درصد است، که این عدد در میانگین کشوری ۲۲ درصد است.

وی بیان کرد: چندین بانک به دلایل مختلف تاکنون عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند که مقرر شد تا پایان سال میزان تسهیلات پرداختی خود را بر اساس ماده ۱۸ بهبود بخشند.

علی رحمانی افزود: براساس تسهیلات جز چهار بند ب و منابع قرض‌الحسنه نیز بانک‌های استان به نسبت عملکرد خوبی را ارائه دادند، سهم ابلاغی بانک‌های استان ۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال است که تا به امروز ۵ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.



معاون امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نسبت مبلغ پرداختی به اعتبار ابلاغی ۷۱ درصد  و به اعتبار تخصیصی بیش از ۸۴ درصد است‌‌.

وی ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته به تسهیلات جز سه بند ب در استان معادل یک هزار و ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است تا پایان بهمن ماه سال جاری دو هزار و ۴۰۵ پرونده به ارزش 334/5 میلیارد تومان پرداخت شده است.

رحمانی با اشاره به میزان مبلغ پرداخت شده از سوی نهادهای حمایتی، تصریح کرد: بیش از 30 درصد اعتبارات تخصیصی و 28 درصد اعتبارات ابلاغی در این زمینه جذب شده است.

وی عنوان کرد: طرح موضوع مصوبه واگذاری زمین به فاز یک منطقه گردشگری اوان دیگر که شامل یک قطعه زمین پنج هکتاری است از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در این جلسه همچنین گزارشی وضعیت اعتبارات استانی پیرامون اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی توسط اداره کار، رفاه و امور اجتماعی ارائه شد که در مجموع بیش از 89 درصد پرداخت تخصیصی توسط بانک‌های عامل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سامانه رصد هم در مجموع نزدیک به پنج هزار گزارش تایید شده که درصد صحت آن بیش از 93 درصد است.

رحمانی بیان کرد: براساس گزارش اداره کار نرخ مشارکت اقتصادی استان قزوین 43 درصد است که نسبت به میانگین کشوری دو درصد بالاتر است.

وی یادآور شد: وضعیت اشتغال در قزوین در شرایط مطلوبی است، نرخ بیکاری استان از شش درصد است که باز نسبت به میانگین 7/6 درصدی کشور در شرایط بهتری قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار بیان کرد: در سال جاری سهم تعهد اشتغال استان 19 هزار نفر بوده است که برای سال 1403 این سهم ب بیش از 16 هزار تقلیل یافته و تعهر نرخ بیکاری 6/4 درصدی را برای استان در نظر گرفته‌اندکه این مقدار در سال جاری 7/3 درصد بوده است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان