۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تغییرکاربری اراضی «رشتقون» بدون مجوز است
کد خبر: ۳۶۷۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ساعت: ۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار قزوین:

تغییرکاربری اراضی «رشتقون» بدون مجوز است

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار قزوین جزئیاتی از پرونده ویژه‌خواری در اراضی «رشتقون» را تشریح کرد.

تغییرکاربری اراضی «رشتقون» بدون مجوز است
به گزارش خبرنگار اجتماعی مهدی رجحانی در نشست هم‌اندیشی استاندار با اصحاب رسانه استان که شامگاه شنبه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، با اشاره به برخورد با فساد در حوزه زمین اظهار کرد: از دو سال گذشته بحث جدی درباره تخلفات ساخت و ساز در استان قزوین را داشتیم و جلسات متعددی با دستگاه‌ها و مراجع قضائی برای نحوه برخورد با تخلفات برگزار کردیم.

وی افزود: معتقد هستیم که مواجهه را باید از دانه درشت‌ها شروع کنیم چراکه مکرر مراجعات مردمی داشتیم که باغی دارند و جهت نگهداری ابزار خود اتاقکی ساخته‌اند و به عنوان تغییر کاربری تخریب شده است و اما برخوردی با دانه‌درشت‌ها شده است.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار درباره ویژه‌خواری اراضی رشتقون ابراز کرد: گزارشی رسید که در اراضی شرق «رشتقون» اقدام به تغییر کاربری شده بلافاصله موضوع پیگری شد و به صورت میدانی حاضر شدیم.

وی افزود: در سال 1394 تعاونی کارکنان جهاد کشاورزی ۱۰۰ هکتار زمین را به صورت اجاره تملک کردند که اوقافی است و در مالکیت به اختلاف خوردند و در حالی در این اراضی قطعه‌بندی و ساخت و ساز تحت عنوان باغ و کاشت درخت صورت گرفته که هیچ مجوزی در این باره نداشتند.

این مسئول تصریح کرد: سند این اراضی اوقاف است و سند اجاره اعتبار دارد؛ از افراد خواستیم که مستندات و مدارک خود را ارائه دهند که تا به امروز مدرک قابل استنادی ارائه نشده است.

رجحانی خاطرنشان کرد: اشخاصی که در اراضی رشتقون ساخت و ساز کردند انگیزه خود را درختکاری عنوان می‌کنند در حالی که هیچ مجوزی در این باره ندارند چه بسا یک روستایی در همان منطقه می‌گوید تنها به خاطر کندن یک بوته 700 هزار تومان جریمه شده اما این اشخاص چطور بدون هیچ مجوزی تا این حد پیش رفته‌اند!؟

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان