۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین جلسه انتخاباتی در دانشگاه بین‌المللی قانونی نبود
کد خبر: ۳۶۷۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ساعت: ۲۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جلسه انتخاباتی در دانشگاه بین‌المللی قانونی نبود

استاندار قزوین گفت: درخصوص جلسه انتخاباتی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شده توسط بازرسی انتخابات تشکیل پرونده شده و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

جلسه انتخاباتی در دانشگاه بین‌المللی قانونی نبود
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان که امشب در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم چهار نفری که برای نمایندگی مجلس در استان انتخاب می‌شوند از یک ظرفیت مبتنی بر تجربه و تقید بر منافع مردم و چارچوب دینی و اخلاقی برخوردار باشند.

وی افزود: لازم است در استان و کشور وظایف واقعی نمایندگان مجلس روشن شود و همه ارکان در اقتضای قانونی خود نقش‌آفرینی کنند.

استاندار قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اختلافات با برخی نمایندگان گفت: این مسئله به شکل مطلق و فراگیر نیست و اینگونه نیست که در همه موضوعات تعارضات وجود داشته باشد چه بسا که اختلاف نظرها به طور طبیعی وجود دارد اما هیچگاه اجازه ندادیم از ناحیه مدیریت اجرایی در معرض عموم قرار گیرد و حتی به این حواشی هم پاسخ ندادیم.

اعلایی ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان بر روی اختیارات قانونی خود پافشاری می‌کند و از طرفی فاز تعامل و گفتگو همواره باز بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در بحث تایید صلاحیت‌ها 78 درصد نامزدهای انتخاباتی در استان تایید شدند و باقی ثبت‌نام کنندگان اصلا شرایط نامزدی را نداشتند.

وی درباره شرکت‌های خودرویی در استان عنوان کرد: پیچیدگی پرونده این شرکت بسیار بالاست و به فرصت بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد و البته ما دخالتی در نحوه برخورد دستگاه قضائی با این پرونده را نداریم.

استاندار قزوین گفت: اگر درباره کاهش مشارکت در انتخابات دوره قبل صحبت می‌شود به دلیل عملکرد ضعیف مجلس قبل بوده است.

این مسئول درباره کشف جدید تغیرکاربری‌های غیرمجاز در رشتقون عنوان کرد: متاسفانه نگاه‌های طماع به زمین در استان قزوین بیشتر از سایر مناطق است که منجر به موضوعات ناراحت‌کننده شده است که نارضایتی مردم را در بر دارد در حالی که چیزی که در نظام جمهوری اسلامی قابل توجیه نیست بحث فساد است و آن چیزی که نگاه‌ها را به دولت مثبت می‌کند همین سلامت حاکم بر آن و فسادستیزی است.

وی ادامه داد: مسئله زمین‌های رشتقون را مردم منعکس کردند که موضوعاتی مربوط به اوقاف و جهادکشاورزی است و معاون عمرانی به این موضوع ورود کرده و اجازه نمی‌دهیم موضوع ناراحت‌کننده‌ای مثل هفتسنگان رخ دهد.

اعلایی درباره برخورد با تخلفات انتخاباتی در دستگاه‌های اجرایی گفت: تذکرات جدی را به مدیران و مجریان دادیم و برخی شهرداران هم در این مورد تذکر گرفتند چون اجازه تبلیغ برای کاندیداها را ندارند و همچنین کاندیداها اجازه تبلیغات زودهنگام را ندارند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: درخصوص جلسه انتخاباتی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شده توسط بازرسی انتخابات تشکیل پرونده شده و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از امکانات دولتی برای برگزاری نشست انتخاباتی پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی تخلف است و مراسم دانشگاه بین‌المللی هم از نظر ما غیرقانونی بوده و در مراجع قضائی رسیدگی می‌شود و این ائتلاف در هیچ کجای کشور برگزار نشده است.

این مسئول درباره وضعیت تصدی فرمانداری قزوین گفت: طیب ملک‌پور به زودی به عنوان سرپرست فرمانداری قزوین معرفی خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان