۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین افتتاح ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق قزوین در دهه مبارک فجر
کد خبر: ۳۶۷۱۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین خبر داد:

افتتاح ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق قزوین در دهه مبارک فجر

جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر ۲۵۹ طرح شرکت توزیع با اعتبار بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

افتتاح ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق قزوین در دهه مبارک فجر
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، داوود عیوض‌زاده در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق استان با اعتبار بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان محقق شد.
 
وی افزود: در قالب پروژه‌های توسعه، احداث روشنایی معابر، برطرف کردن ضعف ولتاژ، جایگزین سیم‌ مسی با کابل خودنگهدار در شهرستان‌های قزوین، آوج، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و شهر محمدیه انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های انجام شده؛ حدوداً ۶۳ پروژه در شهرستان قزوین، ۶۷ پروژه در تاکستان، ۱۳ پروژه در آبیک،۲۱ پروژه در آوج، ۱۸ پروژه در البرز، ۴۰ پروژه در بوئین زهرا و ۳۷ پروژه در محمدیه بوده است.
 
جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین در ادامه اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها ضمن برخورداری مردم از خدمات کیفی برق و نسبت رضایت مشتریان، عملکرد شرکت توزیع برق در دولت سیزدهم مطلوب بود. در راستای توسعه زیرساخت‌ها؛ نقش توسعه شهری و متوازن استان‌ها را در بر دارد.
 
این مسئول تصریح کرد: در دولت سیزدهم حدوداً هزار و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد به اتمام رسیده است که نمونه‌هایی از این فعالیت عبارت‌اند از اصلاح شبکه روستایی و تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار به طول هزار و ۳۹۰ کیلومتر در سطح استان است که در شهرهای محمدیه،الوند، بیدستان، شریفیه، اقبالیه و رازمیان به اتمام رسیده و مابقی شهرها به صورت جدی و مستمر در دست اقدام و پیگیری است.
 
عیوض‌زاده تشریح کرد:  ۱۴۰ مگابایت آمپر به ظرفیت‌های برق استان افزوده شد که بستر مناسبی برای تبدیل انرژی مطمئن و پایدار برای مشترکین ایجاد شده است.

این مسئول یادآور شد: اصلاح و بهینه سازی ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه برق و در ۳۷۰ روستای استان در قالب طرح بهارستان اجرا شده است.
 
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به روستاهای کشور دارد و در همین راستا طرح «بهارستان» اجرا شد که شامل بهینه‌سازی و اصلاح‌ برق روستایی و روشنایی است.

جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین خاطرنشان کرد: تامین برق ۱۳ هزار و ۸۹ مشترکین جدید، عمومی و تجاری در سطح استان، تامین برق ۳۷ هزار و ۳۰۵ مشترک جدید خانگی در سطح استان، تامین برق هزار و ۴۷۶ مشترک جدید در بخش صنعت و کشاورزی، افزایش ۸ هزار و ۷۶۲ شعله چراغ روشنایی در معابر استان از دیگر خدمات بوده است که همگی با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است. 
 
این مسئول یادآور شد: شرکت توزیع در دو سال گذشته نسبت به احداث ۵۲ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرهای استان با نصب تجهیزات حفاظتی لازم با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را انجام داده است.
 
عیوض‌زاده اضافه کرد: حدود ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در دست اقدام است که امید داریم در انجام این موضوع کل شهرستان‌های استان از نعمت فیبر نوری برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: اولین نیروگاه خورشیدی کشور در قالب شهرک انرژی در بوئین زهرا با ظرفیت ۴۸ مگابایت و سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد تومان اجرا شده است.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان توسعه شبکه‌های برق شهری و روستایی به منظور تامین برق ۱۵ هزار مشترک به انجام رسیده است.
 
جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین عنوان کرد: با توجه به ناترازی که در تولید و مصرف داریم، این امر با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح ملی و کشوری انجام شد و به تبع آن برنامه‌ریزی‌هایی که توسط شرکت گاز انجام شد، این امر محقق شد و با برنامه‌ریزی‌های خوب و همکاری افراد و اصحاب رسانه آگاهی مطلوبی به افراد منتقل شد.
 
این مسئول اذعان کرد: به ۲۶۴ مشتری پاداش صرفه‌جویی پرداخت شده و در رفع مشکلات مناطق محروم هم اقداماتی صورت گرفته است.
 
عیوض‌زاده ادامه داد: شرکت توزیع برق استان قزوین نسبت به سال گذشته با برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از کلیه تجهیزات فنی و انسانی به صورت جهادی در ۱۰ مرحله نسبت به اصلاح و بهینه‌سازی، روشنایی معابر در مناطق کم برخوردار با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان در مناطق طارم‌سفلی و الموت شرقی اقدام کرده است.
 
جانشین مدیرعامل شرکت برق استان قزوین بیان کرد: ۶۱۷ اصل تیر در روستاها و ۲۴۳ اصل تیر در شهرستان‌ها جابه‌جا شده است و مابقی تیرها هم با هماهنگی‌های انجام شده در حال جابه‌جایی است‌
 
عیوض‌زاده در پایان گفت: آب و برق منطقه عظیمیه که ۱۰ و ۱۵ سال به حال خود رها شده بود با همت مسئولان کشور و استاندار استان در حال اجرا شدن است و پیمانکار آن تعیین شده است که در اجرای فاز اول اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده و پیمانکار آن هم تعیین شده است.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان