۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عزت، استقلال، آبرو و حیثیتمان به برگزاری باشکوه انتخابات بستگی دارد
کد خبر: ۳۶۷۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عزت، استقلال، آبرو و حیثیتمان به برگزاری باشکوه انتخابات بستگی دارد

امام جمعه قزوین گفت: عزت، استقلال، آبرو و حیثیتمان به برگزاری باشکوه انتخابات بستگی دارد.

عزت، استقلال، آبرو و حیثیتمان به برگزاری باشکوه انتخابات بستگی دارد
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام جمعه، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوا سفارش کنیم و دست یکدیگر را برای تقوا بگیریم، در این مسیر کمک همدیگر باشیم تا با تقوا زندگی کنیم و جامعه بر اساس تقوا ساخته شود.
 
وی ادامه داد: میلاد حضرت اباعبدالله (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام زین‌العابدین (ع) را خدمت شما و همه ارادتمندان اهل بیت (ع) تبریک عرض می کنم، میلاد اباعبدالله (ع) روز پاسدار است، انتخاب این روز تحت این عنوان چه انتخاب شایسته‌ای برای فرزندان شجاع و مجاهد در راه خداست.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی هنوز انقلاب پیروز نشده بود، بسیاری از پاسداران فرزندان انقلابی امام (ره) بودند و بعد پاسدار شدند، سپس در دفاع مقدس جوانمردی و شجاعت خود را نشان دادند، در دوران دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند، در مقابل فتنه ها امنیت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کردند و همواره پای کار نظام و انقلاب بوده اند و خواهند بود، ما این روز را به پاسداران شریف و خدمتگزار تبریک عرض می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) روز جانباز است، جانبازان اعم از پاسدار، بسیجی، ارتشی، نیروی انتظامی، روحانیت معظم و از هر قشری که هستند محترمند، یا ممکن است برخی جانبازان وابسته به هیچ کجا هم نباشند اما جسم خود را در راه رضای خدا فدا کرده اند، این جوانمردی ها و شجاعت ها را به این عزیزان گرامی تبریک عرض می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ولادت امام زین‌العابدین (ع) نیز روز آزادگان است، این روز را به آزادگان قبل از انقلاب که آزادگان دوران ستمشاهی هستند و همچنین آزادگان زندان های بعث عراق تبریک عرض می کنیم.
 
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امام باقر (ع) می فرماید وقتی هنگام وفات پدرم شد، پدرم مرا به سینه اش چسباند و فرمود فرزندم آنچه پدرم در آخر عمرش به من سفارش کرد، من هم می خواهم همان را به تو سفارش کنم، پدرم به من گفت همان چیزی را به تو می گویم که پدرم از پدرش و در نهایت از امیرالمومنین (ع) نقل کرده است.
 
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: این نشان می دهد هر مسلمانی باید نسبت به نسل های بعد از خودش این گونه سفارش ها را داشته باشد، امام باقر (ع) فرمود ای فرزندم بر حذر باش از ظلم کردن به کسی که غیر از خدا کسی را ندارد، کسی که غیر از خدا کسی را ندارد، خدا منتقم او می شود، بنابراین از ظلم کردن به کسی که دستش به جایی بند نیست و هیچ کس از او حمایت نمی کند بترسید و پرهیز کنید.
 
وی یادآور شد: این نصیحت بسیار مهم است و ما خیلی به آن نیاز داریم، آن آدم هایی که مال و ثروتشان به دست اشرار دنیاطلب به غارت می رود و دیگران را به خاک سیاه می نشانند، باید بدانند که این مظلومان کسی را غیر از خدا ندارند که به داد آن ها برسد، همه چیزشان را از دست داده اند، چیزی در بساط ندارند، کاری هم نمی توانند انجام دهند، باید از ظلم به این ها ترسید، چون خدا منتقم انسان های مظلوم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز میلاد امام سجاد (ع) روز صحیفه سجادیه هم نامگذاری شده است، درست است که قرآن بین مردم مظلوم و غریب است اما شاهد برگزاری جلسات قرآنی، محافل قرآنی و جلسات تفسیر قرآن هستیم، با همه این احوال می گوییم قرآن غریب، مظلوم و مهجور است. 
 
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سپس به سراغ نهج‌البلاغه می رویم و می بینیم از قرآن مظلوم‌تر و مهجورتر است، بعد به سراغ صحیفه سجادیه می رویم و می بینیم که از نهج‌البلاغه هم مظلوم‌تر است.
 
وی بیان کرد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه جملاتی را درباره نماز جمعه و نماز عید فطر بیان کرده اند که با هم مرور می کنیم، امام سجاد (ع) با خدا صحبت کرده و می فرماید خدایا این روز (روز جمعه و روز عید فطر) مبارک و میمون است، مسلمان ها در این روز در همه جای زمین اجتماع می کنند، آن کسی که نیازمند است برای دعا به اینجا پناه آورده است.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام (ع) در ادامه می فرماید آن کسی که می خواهد به چیزی برسد، امید دارد در نماز جمعه و نماز عید فطر مطالبه خود را در پیشگاه خدا عرضه کند، آن کسی که راغب و شوق زده نسبت به آیات قرآن و دین است، به محفل نماز جمعه و عید فطر پناه می آورد، آن کسی که از جهنم و عذاب خدا نگران است، پناهگاه خودش را نماز جمعه و نماز عید فطر می داند، خدایا تو این اجتماع عظیم مردمی را می بینی و حوائج و نیازمندی‌هایشان را می شنوی.
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: حلول ماه شعبان را در پیش داریم، دو دستور ماه شعبان خیلی در زندگی ما اثرگذار است و دل های ما را برای ماه رمضان آماده می کند، یک دستورالعمل این است که هر روز 70 بار «اَستَغفِرُاللهَ وَ اَسئَلُهُ التَوبَهَ» بگوییم، یعنی استغفار کنیم که برای توبه آماده باشیم، توبه بعد از استغفار است، ما برای توبه استغفار می کنیم تا خدا ما را بپذیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل دیگر این است که سفارش شده در هر روز 70 بار «أَسْتَغْفِرُ الله الذي لا إله إلا هو الرحمن الرحیم الحَيَّ القيَّومَ و أتوب إليه» بگوییم، اگر این دستورالعمل‌ها را در ماه شعبان اجرا کنیم خیلی برکت در زندگی ما می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در ماه شریف رجب و ماه شعبان‌المعظم استغفار و توبه بسیار سفارش شده است، برای اینکه قرار است ما در این ماه‌ها برای حضور در ماه مبارک رمضان رمضان آماده شویم، این حضور نیازمند زمینه است، زمینه‌‌اش همین استغفار و توبه است.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان