۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین نفی سلطه بیگانه و شکست استبداد مهم‌ترین دستاورد انقلاب است
کد خبر: ۳۶۶۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ساعت: ۷:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

نفی سلطه بیگانه و شکست استبداد مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

رئیس شورای شهر قزوین گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ گذشته توفیقات چشمگیر بسیاری در عرصه‌های متعدد داشته است که باید هر کدام را در چارچوب خود بررسی کرد اما نفی سلطه بیگانه و پس‌زدن استبداد مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

نفی سلطه بیگانه و شکست استبداد مهم‌ترین دستاورد انقلاب است
علی فرمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: 45 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است ؛انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ گذشته توفیقات چشمگیر بسیاری در عرصه‌های متعدد داشته است که باید هر کدام را در چارچوب خود بررسی و واکاوی کرد. اما به اعتقاد بنده نفی سلطه بیگانه و پس‌زدن استبداد مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است.

وی افزود: با تمام مانع‌تراشی‌های جدی دشمنان در طول این سال‌ها، جمهوری اسلامی کارنامه خوبی در اداره جامعه داشته و به سلطه بیگانگان پایان داده است.

رئیس شورای شهر استان قزوین ادامه داد:یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تغییر جایگاه مردم در معادلات سیاسی کشور است. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در سیاست کشور نداشتند و استبداد محض بر آنها حاکم بود، اما پس از انقلاب این جایگاه تغییر کرد و ما چرخش قدرت را براساس قانون پیش بردیم. دستاوردهای انقلاب به همین بسنده نمی‌شود، چرا که کشوری که فاقد زیرساخت در زمینه‌های متعدد بود، با وجود جنگ، ترور و دشمنی‌های متعدد، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانست زیرساخت‌های لازم را در جهت توسعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می‌شدند افزود: حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی و همراهی و پذیرش رهبری حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی و فداکاری آنان، مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی دارا بودند. در حقیقت انقلاب اسلامی را باید محصول فداکاری مردم دانست.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی سه رکن اساسی و کانون محوری داشت یکی مردم، دیگری رهبری و سوم ایدئولوژی که پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن مبارزات علیه رژیم ستمشاهی در پرتو این سه رکن به دست آمد. انقلاب اسلامی مردم ایران متکی به اسلحه نبود؛ بلکه مردم با پذیرش امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و اسلام به عنوان ایدئولوژی انقلاب، به فرامین امام که برگرفته از دستورات الهی بود، لبیک گفتند و توانستند رژیم طاغوت را سرنگون سازند. به عبارت دیگر مردم جزو سه رکن اساسی پیروزی انقلاب اسلامی هستند و اگر مردم وارد کارزار نمی‌شدند، قطعاً انقلاب عظیم اسلامی در حد یک قیام کوچک باقی می‌ماند.

علت اصلی دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی «نه» گفتن به آن‌ها است


فرمانی علت اصلی دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی «نه» گفتن به آن‌ها دانست و بیان کرد: همه‌ی فتنه‌هایی که آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی و تمامی دشمنان انقلاب اسلامی به وجود می‌آورند، به‌ خاطر «نه» گفتن جمهوری اسلامی به این کشورها است.

وی در بیان نقش جمهوری اسلامی در بیداری بین‌المللی تشریح کرد: انقلاب اسلامی دگرگونی بزرگی در عرصه‌ی مفاهیم سیاسی و مباحث نظری ایجاد کرد و سبب شد ظرفیت­‌های جدیدی در نظام بین‌الملل با الهام از آموزه‌های دینی ایجاد شود. این تأثیرگذاری در وقایع سیاسی منطقه و جهان که حاکی از شکل‌گیری خیزش رو به تکامل در جهت بیداری اسلامی و رشد حرکت­‌های آزادی‌خواهانه نزد بسیاری از ملل جهان است کاملاً نمود دارد و حاکی از تمایل به بازگشت به سیاست­‌های عدالت‌خواهانه و نفی نظام­‌های سیطره‌جو و سلطه‌طلب است. تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر ملت‌های آزادی‌خواه جهان دارای ابعاد و جنبه‌های گوناگونی است که بخشی از آن را می‌توان در قالب گرایش‌های ایدئولوژی و فکری انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در ایران تبیین کرد. 

وی افزود: در بُعد دیگری نیز انقلاب اسلامی بر جریان‌های آزادی‌بخش و جنبش های مبارز در سطح جهان به‌ویژه در جهان اسلام تأثیرگذار بوده است. زیرا امروز که چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، می‌توان تأثیرات شگرف و عمیق انقلاب اسلامی را در ترویج و فراگیر شدن افکار مترقی اسلام به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی در سطح جهانی مشاهده کرد. انقلاب اسلامی ایران خاستگاهی برای حرکت و کارآمدی و تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم این بیداری روی دنیای اسلام شد. پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد که هم در ساختار و هم در کارکرد نظام بین الملل، تغییر و تحولات اساسی رخ دهد.انقلاب اسلامی توانست بازیگران نوینی را در نظام بین الملل به منصه ظهور برساند که از جمله آن‌ها جنبش‌های آزادی بخش و ملت‌ها هستند که به عنوان نقش‌آفرینان جدید، دیدگاه‌های آن‌ها می‌تواند بر دولت‌ها و روابط بین المللی تاثیرگذار باشد.

فرمانی خاطر نشان کرد: بعد از تاسیس حکومت اسلامی، امام خمینی(ره) به عنوان سمبل ارزش‌های انقلاب اسلامی، براساس جهان شمول بودن دین اسلام، صدور انقلاب را از ضروریات بقا وجهانی شدن نهضت اسلامی برشمردند. که به حول و قوه الهی ارزش‌هاى انقلاب اسلامی به گوش تمامی بشریت، خصوصا جهان اسلام رسید و جلب توجه مسلمانان به اسلام و قوانین اسلامی از طریق معرفی صحیح اسلام با تبلیغات، عمل مطابق با اسلام، عمل و اخلاق، شناساندن انقلاب به دنیا، دعوت به اسلام، صدور ارزش‌های انسانی،آشناسازی مستضعفان با حکومت اسلامی بود. انقلاب اسلامی ایران توانست تاثیرات بسزایی در تحولات اخیر منطقه به خصوص موج بیداری اسلامی داشته باشد و نهضت‌های اسلامی رخ داده در منطقه، وام دار اندیشه‌های انقلاب می‌باشند.به طوری که رهبران این نهضت‌ها مشخصاً الگوی حرکت خود را انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.


انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان