۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری اردوی جهادی خادمیاران رضوی در روستای نظام آباد قزوین
کد خبر: ۳۶۶۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی قزوین خبر داد:

برگزاری اردوی جهادی خادمیاران رضوی در روستای نظام آباد قزوین

دبیر کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان قزوین گفت: اردوی جهادی خادمیاران رضوی به همت دبیرخانه خدمت رضوی و همچنین کانون‌های تخصصی سلامت و مشاوره و مددکاری در روستای نظام آباد قزوین برگزار شد.

برگزاری اردوی جهادی خادمیاران رضوی در روستای نظام آباد قزوین
مهدی دویلان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری اردوی جهادی در روستای نظام آباد استان قزوین اظهار کرد: اردوی جهادی به همت دبیرخانه خدمت رضوی و همچنین کانون‌های تخصصی سلامت و مشاوره و مددکاری استان روز جمعه (۲۹ دی ماه) در روستای نظام آباد قزوین برگزار شد.

وی افزود: اردوهای جهادی ما یک روزه بوده که از ساعت هشت صبح آغاز شده و جهادگران و خادمیاران رضوی تا ساعت سه الی چهار بعدازظهر به خدمات رسانی پرداختند.

دبیر کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان قزوین تصریح کرد: خدمات ارائه شده به جامعه هدف متنوع بوده و با محوریت حوزه‌های درمانی و سلامت، مشاوره و مددکاری و اقدامات فرهنگی نظیر اهدای کتاب و ترویج کتابخوانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم جهادی خادمیاران رضوی متشکل از سه پزشک، دو مسئول داروخانه، یک نفر مشاوره حقوقی و پنج مشاور روانشناسی است ضمن اینکه از کانون کتاب و کتابخوانی هم یک نفر در این اردو حضور داشتند.

این مسئول یادآور شد: همچنین از کانون‌ عمومی امام خمینی(ره) و کانون مسجد امام حسین(ع) نظام آباد دو مسئول کانون حضور داشتند که از هر کانون هم حداقل چهار تا پنج نفر خادمیار یاور رضوی در این اردوی جهادی به ارائه خدمات پرداختند.

ویزیت عمومی و تخصصی ۲۳۵ نفر در قالب اردوی جهادی پزشکی

دویلان عنوان کرد: این اردوها در دو قالب شامل قرارگاه جهادی سلامت و دیگری گروه جهادی امام رضا(ع) وابسته به دبیرخانه آستان قدس خدمت رضوی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی گفت: ویزیت عمومی و تخصصی ۲۳۵ نفر، تحویل دارو ۲۷۳ نسخه، انجام تزریقات برای ۱۲۳ نفر، برگزاری سه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به ۷۳ نفر، انجام مشاوره اسلامی برای ۳۲ نفر، ویزیت مامایی و زنان و تحویل دارو به ۵۲ نفر، آموزش دروس ریاضی و عربی برای ۳۴ نفر و اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای ۵۰ نفر از اهم فعالیت‌های انجام شده در قالب این اردوی جهادی بود.

دبیر کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون تقریبا ماهانه دو الی سه اردوی جهادی در مناطق محروم سطح استان برگزار شده است.

برگزاری حدود ۲۵ اردوی جهادی در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: مجموعا از ابتدای سال تا به امروز حدود ۲۵ اردو به جز خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی و خدمات رسانی های خارج از استان داشتیم.

دویلان بیان کرد: علاوه بر اردوهای جهادی سطح استان، کانون سلامت و کانون مشاوره و مددکاری در جنوب کرمان، منطقه زابل و محمدآباد استان سیستان و بلوچستان و شهر مهران در ایام اربعین به خدمات رسانی پرداخته است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان