۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین اجرای طرح جامع گلزار شهدای قزوین در مرحله تایید است
کد خبر: ۳۶۶۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

اجرای طرح جامع گلزار شهدای قزوین در مرحله تایید است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طرح جامع گلزار شهدای قزوین به استانداری ارائه شده و در اجرای آن به کمک مدیریت شهری و شورای شهر نیاز داریم.

اجرای طرح جامع گلزار شهدای قزوین در مرحله تایید است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»، سمیه اسمعیلی در صحن علنی شورای شهر قزوین که یکشنبه شب در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد با اشاره به طرح جامع گلزار شهدای قزوین اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته این طرح در کارگروه عمران استان مطرح شد و بعد از جلسات مختلفی که با معاونت عمرانی استاندار و دیگر نهادها برگزار شد در نهایت این طرح به استاندار محترم ارائه شد.

وی افزود: برخی سال‌ها اقداماتی در راستای ساماندهی گلزار شهدا صورت گرفته، ولی به عنوان طرح جامع که نیازسنجی درست در آن انجام شود، اتفاق نیافتده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: گلزار شهدای قزوین به عنوان یک جاذبه فرهنگی چه از لحاظ  رفاهی، ابنیه و چه فضاهای فرهنگی و دسترسی‌ها نیاز به اصلاح و بازپیرایی دارد.

وی ادامه داد: کسی که برای اولین بار به گلزار شهدای شهر قزوین بیاید با هیچ راهنما و المانی برای معرفی شهدای شاخص قزوین مواجه نخواهد شد.

اسمعیلی تصریح کرد: در 14 ماه گذشته با وجود گروه مشاور که خود جزو خانواده ایثارگر بودند، این اتفاق مهم افتاده است و برای پیاده کردن این طرح نیاز به همراهی شهرداری و دیگر دستگاه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: نیاز است تعاملات و همکاری‌های بنیاد با شهرداری و شورای قزوین نسبت به گذشته تقویت شود تا هر روز شاهد اجرای برنامه‌های ارزشی و موثر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین را از مهمترین برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: با اجرای این طرح؛ عملیات عمرانی مختلفی انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت حسینیه شهدا در محوطه ضلع شرقی گلزار شهدا اشاره کرد.

وی بیان کرد: در طرح جامع گلزار شهدای قزوین اقداماتی نظیر اصلاح نمای دید ورودی به سمت امامزاده حسین و ایجاد فضای خدماتی «آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی»، حسینیه روباز، چایخانه، آمفی تئاتر، پارک کودک و غرفه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

اسمعیلی اظهار کرد: احداث بوستان شهدا با هدف معرفی شهدای شاخص با ایجاد المان‌ها و نمایش وصیت‌نامه شهدا و همچنین پارک موضوعی شهدای قزوین با معرفی شهدای غواص، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و ... از دیگر طرح‌های دیده شده در این پروژه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان گفت: در عملیاتی شدن طرح جامع گلزار شهدا، شهرداری و شورای شهر قزوین می‌تواند کمک شایانی به مجموعه بنیاد شهید داشته باشند.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان