۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نقش برجسته نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران‌ها
کد خبر: ۳۶۶۷۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

نقش برجسته نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران‌ها

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بیان توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریت‌های مختلف پرداخت.

نقش برجسته نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران‌ها

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در زمینه خودروهای سنگین و تجهیزات زرهی و چگونگی استفاده از این توانمندی‌ها در ماموریت‌های مختلف، به ویژه در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله، اظهار داشت: در نیروی زمینی به فرمان مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به ارتقاء و بهبود کارآمدی واحدها و نیروهای زمینی شده است، تا در هر لحظه، توان اجرای عملیات در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر در این مسیر حرکت جهادی گسترده ای صورت گرفته است، گفت: تانک‌ها و خودروهای زرهی، مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته و قدرت‌های نفوذی بسیار بالا هستند که در ماموریت‌های جنگی مختلف به‌خصوص در عرصه جنگ، نقش بسیار مؤثری دارند. اگر تانک بری وجود نداشته باشد تانک در عرصه جنگ بی اثر خواهد بود. همچنین اگر نفربر سنگینی داریم باید یک خودرو نفر بر سنگین تری نیز داشته باشیم.

امیر حیدری افزود: در کنار دفاع از امنیت کشور یکی از مسائل، حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و سایر وقایع است که در تک تک بحران ها بدون شک ارتش با همکاری و همراهی مردم و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه بحران به امدادرسانی می پردازد و البته این اقدامات را وظیفه خود می داند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت:‌ در واقع اگر بحرانی در کشور رخ دهد، ما از قبل هماهنگی های لازم را با سازمان هلال احمر و دیگر سازمان ها انجام دادیم تا بتوانیم در کنار آن ها در بحران ها همان شعاری که ارتش فدای ملت است را عملی کنیم.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان