۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین استاندارِ مدیرپرور
کد خبر: ۳۶۶۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

استاندارِ مدیرپرور

محسن رحیمی معاون سیاسی فرمانداری قزوین در یادداشتی نوشت: چیدمان مدیریتی استان، با نگاه به آینده انجام شده و اعلایی با طرح و برنامه به نوعی نیروهای مورد نیاز دولت دوم رئیسی را تامین خواهد کرد.قزوین در آینده چندین فرماندار، معاون استاندار و حتی استاندار به دولت تحویل خواهد داد.این خدمت اعلایی به قزوین، در تاریخ استان ماندگار خواهد شد.

استاندارِ مدیرپرور
در دولت قبل دو نفر از معاونان سیاسیِ غیربومیِ آقای زاهدی استاندار غیربومی قزوین،خودشان استاندار شدند. آبان 1397 شاهرخی که پس از تجربه معاونت سیاسی استانداری در قزوین به معاونت سیاسی استانداری همدان رفته بود، استاندار همدان شد. یک ماه بعد آشناگر معاون سیاسی استاندار قزوین، استاندار سمنان شد.



ذهنیتی در قزوین به وجود آمد که زاهدی «استاندارپرور است» و کارزاری در فضای مجازی توسط یکی از فعالان رسانه‌ای «مشاور فعلی یکی از نمایندگان» شکل گرفت مبنی بر اینکه آقای زاهدی لطف کند معاون سیاسی جدیدش را از افراد بومی انتخاب کند و روح تازه‌ای بدمد به فضای مدیریت بومیان در استان.



اما در نهایت «منوچهر حبیبی» معاون اقتصادی غیربومی استاندار، همزمان سکاندار جایگاه معاونت سیاسی شد. تا اینکه در آبان 98 «عیسی قبادی» که او هم از قضا غیربومی بود ردای معاونت اقتصادی استانداری را به تن کرد و آن آرزوی «دمیدن روح به فضای مدیریتی بومیان در استان» به کلی رنگ باخت.


در دولت دوم آقای روحانی در قزوین، از بین معاونان استاندار و فرماندار مرکز استان، فقط یک نفر اهل قزوین بود؛ اما حالا در دولت سیزدهم روال کاملاً تغییر کرده است. از معاونان استاندار گرفته تا معاونان فرماندار و بخشداران اکثراً بومی، جوان و باتجربه هستند.



آیا در استان قزوین تا قبل از حضور اعلایی در استان؛ حتی در یک بازه زمانی کوتاه مدت سابقه داشته است همه معاونان استاندار از بین نیروهای بومی و از ظرفیت‌های استان انتخاب شوند؟ یا اینکه فرمانداران استاندار یکدست بومی باشند؟



از بین بیش از 15 مدیرکل و مدیر ستادی استانداری قزوین، تنها سه نفر بومی نیستند، مابقی بومی و جوان هستند که آینده استان را خواهند ساخت.

به اینها اضافه کنید چندین جوان بومی در کسوت معاونت مدیرکلی در استاندار را.

آیا این رویکرد در استان قزوین سابقه داشت است؟ پُر واضح است که خیر!

پس از آنکه در دهه اخیر توان مدیریتی نیروهای بومی قزوین توسط برخی تحقیر و یا نادیده گرفته می‌شد و حتی فرماندار مرکز استان را از نیروهای غیربومی انتخاب می‌کردند، دولت سیزدهم با رویکرد جدید و با اتکاء به نیروهای توانمند و مستقل، توانست روح تازه‌ای به فضای مدیریتی بومیان بدمد.



چیدمان مدیریتی استان، با نگاه به آینده انجام شده و اعلایی با طرح و برنامه به نوعی نیروهای مورد نیاز دولت دوم رئیسی را تامین خواهد کرد.

قزوین در آینده چندین فرماندار، معاون استاندار و حتی استاندار به دولت تحویل خواهد داد.

این خدمت اعلایی به قزوین، در تاریخ استان ماندگار خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان