۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین دی ماه ۵۷ سند دلاورمردی قزوینی‌ها است
کد خبر: ۳۶۶۶۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ساعت: ۲۳:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

دی ماه ۵۷ سند دلاورمردی قزوینی‌ها است

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: هفت دی ماه ۱۳۵۷ مردم قزوین به خاک و خون کشیده شده بودند و این تاریخ با مقاومت و دلاور مردی مردم غیور در قزوین نشانگر شکوه و مقاومت این مردم است.

دی ماه ۵۷ سند دلاورمردی قزوینی‌ها است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین »، محسن کریمی در یادواره شهدای خبرنگار غزه و گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت، که امروز در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد؛ با روایتگری از رشادت‌های مردم قزوین در انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: هفت دی ماه ۱۳۵۷ مردم قزوین به خاک و خون کشیده شده بودند و ارتش شاهنشاهی تانک‌های خود را به خیابان‌ها اورد و تاریخ هفت دی در قزوین نشانگر شکوه و حماسه‌های مردم قزوین است.

وی افزود: مردم قزوین عملیات‌های کربلای چهار و پنج را در دی ماه آفریده‌اند. مردم قزوین با زمستان اُنس دارند و زمستان را منشأ پیروزی می‌دانند و قصه‌های حماسه‌سازی از این مردم بزرگ در قزوین شنیده‌ایم. در زمستان عملیات‌هایی را دیده‌ایم در جنگ هشت ساله دفاع مقدس که بی‌ر‌حمانه صورت گرفت.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: از دل کربلای چهار، کربلای پنجی‌ها را آفریدیم و هر عملیاتی که حتی به اهداف خود نمی‌رسید باعث می‌شد عملیات‌های بعدی را قدرت‌مندانه‌تر به پیش ببریم و موفقیت را برای خود رقم بزنیم؛ مردم ما رزمندگان دلیرمرد ایرانی در زمستان عملیات‌های بزرگی کردند، عملیات‌هایی که نشان‌دهنده غیرت و شرافت مردم غیور ایران و قزوین است.

این مسئول اظهار کرد: در عملیات والفجر مقدماتی و عملیات کربلای چهار و بدر به اهداف خود به طور کامل نرسیدیم اما بعد از هر عملیاتی که نتوانستیم به اهدافمان برسیم عملیات پرشورتری مانند خیبر و والفجر هشتم را آفریدیم و این مردان غیور و دلاور مردان مداوم سعی داشتند تا عملیات‌های تاثیرگذارتری را برنامه‌ریزی کنند تا به موفقیت به انجامد.

کریمی ادامه داد: سرلشکر رضایی قبل از عملیات والفجر هشت که در بی‌سیم رمز عملیات را به رزمندگان می‌گفت به آن‌ها گفت رزمندگان عزیز ما در زمستان ۱۳۵۷ طاغوت نظام شاهنشاهی را شکستیم و امروز مهیای عملیاتی خواهیم شد که طاغوت دوم که صدام است و پشتیبانان صدام را بشکنیم.

وی تشریح کرد: هنوز در دانشکده‌های جنگ دنیا مبهوت عملیات بزرگی به نام والفجر هشت هستند. زمستان بود و شب‌های خوزستان سرد بود یکی از رزمندگان غواص می‌گفت پس از اینکه از آب بیرون آمدم چایی داغی را مشاهده کردم همین که خواستم چایی را بنوشم یکی از نیروهای صدام وارد شد و از من پرسید که تو عراقی هستی من در پاسخ گفتم لا، انا حرس الخمینی؛ همین که نام امام را بردم آن نیروی عراقی مات و مبهوت مانده بود و از شدت ترس کشته شد.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: زمستان غزه از خون‌های به ناحق ریخته بسیار بارانی است و این زمستان بسیار سرد است از ناجوانمردی‌ها ولی زمستان غزه حال و هوای بهار را دارد و عملیات‌های مقتدرانه دیگری در حال رقم خوردن است و مطمئن باشید از این حفره، شکست صهیونیسم را داریم.

این مسئول تشریح کرد: امروز جامعه جهانی دچار‌ یک پارکینسون شده است و یک اختلالات مغزی بزرگی در غیرت مدعیان حقو بشر به‌ وجود آمده است آنها که دنبال یک نخ دندان از جمهوری اسلامی هستند تا نشان بدهند حقوق بشر در جمهوری اسلامی زیر سوال است.

کریمی اضافه کرد: ۱۰۷ خبرنگار غزه تاکنون برای سانسور کردن جنایات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، امروز در غزه هم سانسور خبری وجود دارد و خبرنگاران سانسور می‌شوند و امروزه قتل عام جمعی خبرنگاران را رقم می‌زنند چون می‌دانند آن‌ها نشان‌دهنده واقعیت هستند.

این مسئول در پایان گفت: خبرنگار حقیقت‌جو است و خبرنگاران غزه نشان دادند که خبرنگار به علاوه حقیقت‌جو بودن نیز حقیقت‌خواه هم است و این سند حقیقت‌خواهی آزادی جهان اسلام است.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان