۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین یکپارچه در عزای حضرت مادر
کد خبر: ۳۶۶۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۶ ساعت: ۲۲:۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

قزوین یکپارچه در عزای حضرت مادر

فاطمیه امسال قزوین مردمی‌تر برگزار شده و علاوه‌بر مراسمات گوناگونی که در مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها به عشق بانوی دوعالم برپاست، در دل هر کوچه و پس کوچه‌ این شهر پرچم عزای فاطمی برسر در خانه‌ای زده شده و مجلس عزاداری و ابراز ارادت برپاست.

قزوین یکپارچه در عزای حضرت مادر
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شهر قزوین بیش از ده روز است رنگ و بوی فاطمی گرفته و از هر کوی برزنی صدای «یازهرا یا زهرا» عاشقان ولایت به گوش می‌رسد.

امسال به لطف خداوند، مدد ائمه اطهار(ع) و همت همشهریان قزوینی مراسمات ایام فاطمیه بسیار پرشورتر و پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

این را می‌توان از پرچم‌ها و بیرق‌هایی که در جای جای این قطعه مینودری در عزای حضرت صدیقه زهرا(س) برافراشته شده، از نوای خوش یا فاطمه‌الزهرا(س) عاشقانش که به گوش می‌رسد و از موکب‌های عزاداری و ایستگاه‌های بی‌شمار صلواتی در سطح شهر فهمید.

فاطمیه امسال مردمی‌تر برگزار شده و علاوه بر مراسمات گوناگونی که در مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها به عشق بانوی دوعالم برپاست، در دل هر کوچه و پس کوچه‌ این شهر پرچم عزای فاطمی برسردر خانه‌ای زده شده و مجلس عزاداری و ابراز ارادت برپاست.



اینجا حسینیه شالباف قزوین است، خانه‌ای در دل آن دو برادر غیور به نام‌های مهدی و ابوالقاسم پرورش یافته و رشد کردند که بعدها شدند آبروی این خانه و این شهر، حالا در و دیوار این حسینیه پراست از تماثیل این دو برادر شهید!
حسینیه شالباف در ایام شهادت خانم فاطمه زهرا(س) مامنی برای ابراز ارادت عاشقان ولایت و اقامه عزای فاطمی شده است.


 
این شب‌ها شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین هم حال و هوای فاطمی گرفته است، مردم قزوین از هر منطقه و خیابان خود را به مسجدالنبی می‌رسانند تا در کنار اقامه عزا از ذکر فضایل و سیره خاندان نبوت بهره ببرند.

کوچک و بزرگ مرد و زن گرد هم آمدند تا به مادرشان حضرت‌زهرا(س) بگویند اگر اقتضای شرایط به حسنین(ع) اجازه نداد تا در رثای شما بلند بلند گریه کنند، ما امشب در قدم عشقتان زجه می‌زنیم تا مرهمی شود برای زخم‌های دلتان، تا آرام گیرد دل بی‌قرارمان.



اینجا در جنب چهارراه طالقانی قریب ده شب است که خیمه‌ای برپاشده است، بوی اسپند، ذکر یازهرا(س)، چای روضه اینجا عشق حکمفرماست.

دیگ‌های بزرگ آش که هرشب به با حرارت نام حضرت زهرا(س) شعله می‌گیرند و با جوشش این عشق قل قل می‌زنند، هر رهگذری با هر پوشش و اعتقادی ملاقه را به دست می‌گیرد و این آش پر ملات عاشقی را هم می‌زند و در دلش زمزمه می‌کند هر آنچه که آرزو دارد، و می‌داند که خاندان کرم می‌بخشند و دستگیری می‌کنند.
 
بقعه متبرکه آمنه‌خاتون، امامزاده حسین، امامزاده اسماعیل، امامزاده حلیمه خاتون، حسینیه زوارالحسین، حسینیه صداقت، حسینیه محمدی‌نسب، حسینیه لثارات‌الحسین، بیت‌الرقیه و صدها مسجد و حسینیه دیگر از بالای شهر تا پایین شهر این عشق و ارادت فاطمی است که در دل هر مرد و زن قزوینی می‌جوشد و با قطره‌های اشک تبلور می‌کند.



امسال همچنین شهر قزوین میزبان هشت گل پرپر بی‌نشان است که گمنامی و بی‌نشانی را از مادرشان حضرت صدیقه کبری(س) به ارث بردند، البته مردم قزوین غربت سی و اندی ساله برادران شهید خود را با حضور پرشور در مراسم استقبال و تشییع جبران کردند.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر این هشت شهید گمنام وطن در دوران دفاع مقدس بر دوش مردم قزوین تشییع شد.

کاروان عزاداری فاطمی امروز میزبان هشت شهید گمنام است که غیرتمندی و ولایت‌مداری را از مادرشان حضرت زهرا(س) یاد گرفتند، همان‌ها که بی‌نام و نشان در راه دفاع از اسلام و ولایت سینه سپر کردند و جان عزیز خود را به جان‌آفرین تسلیم کردند.

اما مردم قزوین مانند مردم مدینه قدرنشناس نیستند، آنها قدر جانفشانی برادران خود را می‌دانند و نمی‌گذارند غریبانه تشییع و دفن بشوند.

مادران پدران قزوینی، آمده‌اند تا برای فرزندان عزیز وطن مادر و پدری کنند تا جبران کنند غربت این چند ده سال غریبی آنان را.

جوانان و نوجوان قزوینی که در کنار پرچم‌های عزای فاطمیه، پرچم‌ ایران، حزب‌الله و فلسطین را به دست گرفته‌اند تا نشان دهند این انقلاب، این مقاومت و این ملت قلب و جانش با مهر فاطمی و خاندان نبوت(ع) گره خورده است.

 
امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) علاوه بر مراسم تشییع شهدای گمنام، دسته‌های عزاداری نیز از آستان مقدس چهارانبیا تا امامزاده حسین(ع) برپا شده‌اند تا صحن خیابان‌های قزوین از شمال تا جنوب شهر از خیل عزاداران فاطمی خالی نماند.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان