۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رویداد تولید محتوی دیجیتال برمبنای مسئله‌محوری است
کد خبر: ۳۶۶۳۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۳ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

رویداد تولید محتوی دیجیتال برمبنای مسئله‌محوری است

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: موضوعی که رویداد تولید محتوی دیجیتال را جذاب کرده مسئله‌محور بودن و خارج شدن از یکسری موضوعات کلی است.

رویداد تولید محتوی دیجیتال برمبنای مسئله‌محوری است
حسین محمدی در حاشیه بازدید از پنجمین رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج در گفتگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: امروز در این رویداد شاهد اتفاقی خوب در حوزه تولید محتوا هستیم، با توجه به تغییر ذائقه مخاطب و انتظارات خاصی که از نسل جدید وجود دارد، باید رویکردهای خود را متناسب با فضای فکری و ذهنی مخاطب تغییر بدهیم.

وی افزود: با قالب‌ها و محتواهای دهه‌های گذشته نمی‌توان کار فرهنگی موثر انجام داد چراکه در گذشته کارها بیشتر موضوع‌محور و مخاطب منفعل بود و در تولید محتوا و محصولات فرهنگی نقشی نداشت و صرفاً مصرف‌کننده بود و امکان کنش‌گری برای او فراهم نبود.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) بیان کرد: در گذشته به فضای فکری و ذهنی مخاطب توجه نمی‌شد و از مخاطب‌شناسی غافل بودیم در حالی که در دنیای امروزی می‌طلبد چنین رویدادهایی که مسئله‌محور است، انجام شود.

وی ادامه داد: رویدادهای این چنینی که باعث انجام کار تیمی می‌شود، به جوانان و نوجوانان کمک می‌کند با فرهنگ کار تیمی آشنا شده و بتوانند یک مسیری را در کنار هم تجربه و موفقیت کسب کرده یا شکست را تجربه کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) مسئله‌محوری را از دیگر خصوصیات رویداد برشمرد و بیان کرد: موضوع دیگری که این رویداد را جذاب کرده مسئله‌محور بودن و خارج شدن از یکسری موضوعات کلی است، در این رویداد به مسائلی توجه شده که اتفاقاً جزو مسائل مبتلا به جامعه است.

محمدی با بیان اینکه لازم است از لایه موضوع‌محوری عبور کرده و به سمت مسئله‌محوری حرکت کنیم، تصریح کرد: گاهی یکسری مسئله کلی مطرح می‌شود که نیاز جامعه نبوده و مخاطب در آن دخیل نیست، در مسئله‌محوری مخاطب می‌داند که چه موضوعی را به طور مشخص دنبال کند.

وی اظهار کرد: ویژگی سوم رویداد این است که فضایی فراهم کرده تا اقشار مختلف به خصوص جوانان خود را در حل مسائل جامعه دخیل بدانند و خود را نسبت به آن مشکلات دور ندانند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: در سالیان اخیر بین سیاست‌گذاری فرهنگی و مخاطب یک فاصله عمیق رخ داده که با هم هماهنگ نبوده اما در این رویداد مخاطب پای حل مسائل جامعه کشیده شده است.

وی افزود: این رویداد سه روزه فرصتی است که افراد علاوه‌بر کار تیمی نیز در حل مسائل فرهنگی جامعه دخیل باشند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: ما در معاونت فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به این موضوع حساس شده و با حمایت‌های ریاست دانشگاه یکسری کار فرهنگی و اجتماعی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که کار فرهنگی مانند یک سخنرانی یک طرفه نیست که یک طرف فقط صحبت کند و مخاطبین تنها گوش بدهند، بلکه سازوکاری فراهم شده تا دانشجو خود به عنوان کنش‌گر در مسائل ورود پیدا کرده و در مسیر حل آن به دنبال راهکار باشد.

محمدی در پایان گفت: لازم است در اینگونه ابتکاراتی که در راستای حل مسئله توسط نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد، هم‌افزا شده تا بتوانیم اتفاقات خوب و مبارکی را برای استان و به مراتب کشور در راستای توسعه و پیشرفت رقم بزنیم.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان