۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات خانه مطبوعات قزوین
کد خبر: ۳۶۶۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۰ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تشریح کرد:

آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات خانه مطبوعات قزوین

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: در حال حاضر تعداد اعضای خانه مطبوعات قزوین ۱۵۹ نفر هستند و تاکنون ۱۱ کاندید برای انتخابات خانه مطبوعات ثب‌نام کردند که با توجه سه روز باقی مانده احتمال می‌رود تعداد نامزدها افزایش پیدا کند.

آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات خانه مطبوعات قزوین
مسعود میرزاپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در روزهای پیش‌رو اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و با برنامه‌ریزی صورت گرفته انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین به صورت الکترونیک در روز ۲۸ آذر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این انتخابات پنجمین دوره خانه مطبوعات استان قزوین است که روز سه‌شنبه 28 آذر همزمان با 20 استان کشور از ساعت 10 الی 12 ظهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین تصریح کرد: ما در اولین اقدام فراخوان این انتخابات را در روزنامه رسمی منتشر کرده و یک بازه زمانی برای اعلام نامزدی هیئت مدیره از 14 الی 22 آذر مشخص کردیم.

وی ادامه داد: براساس تبصره افرادی می‌توانند به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کنند که جزو فعالین رسانه‌ای استان و عضو رسمی در خانه مطبوعات باشد.

میرزاپور با بیان اینکه با برگزاری انتخابات خانه مطبوعات، اعضای هیأت مدیره و بازرسان این نهاد برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند، یادآور شد: در فرآیند این انتخابات هفت عضو برای هیئت مدیره این تشکل انتخاب خواهند شد.

وی افزود: دو نفر از منتخبین باید جزو مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی روزنامه‌های سراسری و یک نفر هم از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری باشند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد قزوین اظهار کرد: احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها می‌باشد، در همین راستا روند پایش نامزدان و بررسی صلاحیت از 14 آذر ماه تا 22 آ در حال انجام است.

میرزاپور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای خانه مطبوعات قزوین 159 نفر هستند، گفت: تاکنون 11 کاندید برای انتخابات خانه مطبوعات ثبت نام کردند که با توجه سه روز باقی مانده احتمال می‌رود تعداد نامزدها افزایش پیدا کند.

وی افزود: تا به امروز تعداد پنج نفر برای مدیرمسئولی، سه نفر به عنوان خبرنگار و یک نفر برای نمایندگی روزنامه‌های سراسری و دو نفر نیز برای بازرسی به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کردند.

معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به تاخیر به وجود آمده در انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین، بیان کرد: نزدیک یکسال و اندی انتخابات دور پنجم خانه مطبوعات قزوین به تعویق افتاده که دلیل آن برخی امور ثبتی در اداره ثبت و روند اداری بوده است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه خانه مطبوعات هماهنگی بین خبرنگاران برای حل مشکلات و مسائل صنفی است، این خانه همچین باید در راستای تقویت دانش‌افزایی اهالی رسانه و به‌روز کردن اطلاعات آنان قدم بردارد.

میرزاپور در پایان گفت: امید است به رونق گرفتن خانه مطبوعات در دوره جدید شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی پرمحتوی برای ارتقای سطح آگاهی خبرنگاران و همچنین رفع مشکلات صنفی و حقوقی این احیاگران فرهنگ عمومی جامعه باشیم.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان