۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین چگونگی انجام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وارث
کد خبر: ۳۶۵۸۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۹ ساعت: ۱۷:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان تشریح کرد:

چگونگی انجام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وارث

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با اشاره به چگونگی انجام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وارث گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در سطح استان قزوین از سال ۸۴ تاکنون فوت کرده باشند.

چگونگی انجام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وارث
فهیمه لزگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» با اشاره به چگونگی روند واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در کل کشور از سال ۸۴ تاکنون فوت شده‌اند که در استان قزوین پیش‌بینی می‌شود این آمار حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: در حال حاضر بستری فراهم شده تا وراث بتوانند سهام عدالت افراد فوت شده را به نام خود منتقل کنند.

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس فرآیندی بدین شکل تعریف شده که یک نفر از وراث که حتماً باید سجامی بوده و برگه انحصار وراثت را در دست داشته باشد وارد سایت درگاه ذی‌نفعان سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس ddn.csdiran.ir شود و تشکیل پرونده دهد.

وی ادامه داد: افراد باید اطلاعات متوفی اعم از کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و تاریخ فوت را وارد سامانه مذکور کرده و با تکمیل و ثبت اطلاعات خواسته شده، برنامه زمان‌بندی از سامانه دریافت کنند و سپس براساس تاریخ اعلام شده به کارگزاری مراجعه کنند.

فعالیت 8 کارگزاری برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در استان

لزگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت کارگزاری منتخب سطح استان در حال انجام فرآیند مذکور جهت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث هستند که البته به مرور سایر کارگزاری‌ها هم اضافه خواهند شد.

وی عنوان کرد: اسامی کارگزاری‌های منتخب شامل کارگزاری مفید، آگاه، بانک ملت، بانک ملی، بانک سامان، بانک پارسیان، کارگزاری اقتصاد بیدار و نوین سرمایه است.

لزگی بیان کرد: کارگزاری‌های منتخب فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام می‌دهند و برای این منظور وراث با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و فرد متوفی، گواهی فوت و برگه انحصار وراثت باید به این کارگزاری‌ها مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: پس از آنکه مدارک به لحاظ حقوقی تایید شد اطلاعات افراد وارد سامانه «میراث» می‌شود که چندی پیش توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به بهره‌داری رسید و در ادامه نقل و انتقال سهام به صورت الکترونیکی و به شکل قهری و قانونی یا طبق وصیتنامه انجام می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: سایت ذی‌نفعان سازمان بورس و اوراق بهادار باز بوده و فرآیند انتقال در حال انجام است و مشمولین می‌توانند جهت انجام امور خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان