۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین خدمات حمایتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز ملی رویش امید قزوین:

خدمات حمایتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود

مسئول مرکز ملی رویش امید قزوین از پیش‌بینی ارائه خدمات درمانی به ۱۶۰ زوج نابارور بسیجی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا کنون ۲۰ زوج تحت پوشش بیمه تکمیلی «طرح رویش و امید» قرار گرفته‌اند.

خدمات حمایتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود
سجاد چگینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ اظهار کرد: در راستای تحقق فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی و به منظور خدمات‌رسانی و کمک به بسیجیان عزیز و انسجام‌بخشی برنامه در تاریخ هفتم مرداد ۱۳۷۵ موسسه خدمات درمانی بسیجیان فعالیت رسمی خود را به منظور ارتقا سطح سلامت و ارائه خدمات درمان خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این موسسه با تدوین برنامه‌ها و طرح‌های متنوع و همچنین با ایجاد راه‌اندازی مراکز درمانی در سراسر کشور و توزیع عادلانه و عدالت محوری و ظرفیت‌های موسسه در سراسر کشور به خصوص نقاط محروم تلاش کرده تا خدمات خود به بسیجیان و آحاد جامعه ارائه دهد.

این مسئول در تبیین ویژگی‌های این طرح به ارائه خدمات هدفمند اثربخش، عزتمندانه و همه‌جانبه برای بسیجیان و آحاد جامعه در راستای شاٌن و کرامت فردی و اجتماعی اشاره کرد.

چگینی ادامه داد: توجه به مناطق کم‌برخوردار و بهبود شاخص عدالت در سلامت، الگوسازی ارائه خدمات سلامت مبتنی بر تفکر بسیجی، کمک به ارتقا سطح سلامت بسیجیان، ارائه خدمات مناسب و ارزان در مقایسه با بخش خصوصی به آحاد مردم اولویت دادن به مباحث پیشگیری و بهداشت، کمک به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از اهداف این طرح است.

مسئول مرکز طرح ملی رویش امید وابسته به موسسه خدمات درمانی بسیجیان قزوین تاکید کرد: در خصوص طرح «رویش امید» با توجه به بند چهار سیاست جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پویایی و بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و با عنایت به اینکه توسعه جمعیت مسئله بنیادین در مورد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آینده است، حل مشکلات و موانع رشد جمعیتی از جمله مشکل ناباروری می‌تواند تاثیر بسزایی در نرخ رشد جمعیت ایفا کند و آینده روشنی برای جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

چگینی افزود: در راستای تحقق اهداف مذکور موسسه خدمات درمانی بسیجیان طرح ملی رویش امید که همان حمایت از زوج‌های نابارور است را با هدف توسعه و دسترسی همه افراد جامعه هدف در دستور کار خود قرار داده تا ضمن ارتقا سلامت زوجین، سایر ابعاد سلامت آنان مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی خانواده نیز ارتقا یابد.

این مسئول اذعان کرد: تسهیلاتی که امسال برای این طرح در نظر گرفته شده صدور بیمه تکمیلی برای هر زوج است که دو عدد بیمه نامه تکمیلی درمان با تعهدات ناباروری از شرکت بیمه دانا بصورت رایگان است.

وی در توضیح شرایط استفاده از این طرح افزود: سن زوجه باید زیر ۴۲سال باشد و زوجین دارای بیمه پایه باشند و طرح برای زوجینی است که دارای ناباروری اولیه و ثانویه باشند.

چگینی افزود: مدارک مورد نیاز هم اصل شناسنامه و اصل کارت ملی سرپرست و همسر و شماره شبای حساب بانکی و نامه از پزشک متخصص مبنی بر تایید ناباروری و داشتن کد پستی است.

مسئول مرکز طرح ملی رویش امید وابسته به موسسه خدمات درمانی بسیجیان قزوین از پیش‌بینی ارائه خدمات درمانی به ۱۶۰ زوج نابارور بسیجی استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا کنون ۲۰ زوج تحت پوشش بیمه تکمیلی «طرح رویش و امید» قرار گرفته‌اند.

 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان