۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین در ستاد تنظیم بازار استان قزوین چه گذشت؟
کد خبر: ۳۶۵۶۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۰ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

در ستاد تنظیم بازار استان قزوین چه گذشت؟

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین، ضمن ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص کمبود شیرخشک و واردات گوشت گرم به استان قزوین، بر لزوم تداوم در روند واردات گوشت گرم با قیمت مناسب و نظارت بر کیفیت آرد، تهیه و توزیع تایر، توزیع شیرخشک در استان تاکید شد.

در ستاد تنظیم بازار استان قزوین چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، جلسه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین ظهر امروز به ریاست استاندار قزوین و با حضور معاون هماهنگی امور مالی استانداری، مدیرکل جهادکشاورزی و جمعی از مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرای در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص کمبود شیرخشک و واردات گوشت گرم به استان قزوین، بر لزوم تداوم در روند واردات گوشت گرم با قیمت مناسب و نظارت بر کیفیت آرد، تهیه و توزیع تایر، توزیع شیرخشک در استان تاکید شد.

استان قزوین یک سوم شیرخشک کشور را تامین می‌کند

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: واردات گوشت گرم از بیرون استان باید تداوم پیدا کند و اگر در تامین سرمایه در گردش دچار مشکل هستیم می‌توان از طریق صندوق، بانک‌ها و یا پیگیری‌های استانداری کمک گرفت.

وی افزود: برای تامین شیر خشک از آنجایی که استان قزوین بیش از یک سوم شیرخشک کشور را تامین می‌کند ادارات صنعت، علوم پزشکی و استاندارد باید برای کاهش مشکلات تولید کننده همت ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار قزوین گفت: به منظور رسیدگی به مشکلات تامین مواد اولیه و افزایش همکاری‌ها در چند روز آینده بازدیدی را از شرکت تولید کننده شیرخشک استان خواهیم داشت و این شرکت باید مورد حمایت قرار بگیرد تا کمبودی در حوزه شیرخشک وجود نداشته باشد.

اعلایی با اشاره به موضوع کیفیت آرد در استان تصریح کرد:  موضوع کیفیت آرد در روزهای گذشته نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که در این زمینه اداره غله باید ورود جدی‌‌تری داشته باشد.

استاندار قزوین در پایان گفت: قیمت اجاره مسکن نباید بیشتر از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و در این زمینه نظارت‌های دقیق و جدی باید در سطح استان شکل بگیرد.



استان قزوین جزو 5 استان برتر کشور در زمینه جوجه‌ریزی گوشتی

در این جلسه همچنین فرزاد خوش‌اخلاق ضمن ارائه گزارشی از شرایط تولید و توزیع کالاهای اساسی در استان قزوین اظهار کرد: با عنایت به پیگیری و درخواست سهمیه گوشت قرمز منجمد طبق هماهنگی صورت گرفته با شرکت پشتیبانی اموردام کشور برای مصارف عمده سهمیه خاص در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و کنترل قیمت در راستای حمایت از مصرف کننده سهمیه مذکور به به عنوان مصرف خانوار درنظر گرفته شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در مرحله اول 30 تن گوشت جهت ترخیص و حمل گوشت از سردخانه استان تهران به قزوین معرفی شده است و توزیع آن طبق معرفی‌نامه‌های معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی و با اولویت تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری و فروشگاه‌های معتبر در سطح استان به مصرف کنندگان نهایی عرضه خواهد شد.

خوش‌اخلاق در خصوص وضعیت جوجه‌‍ریزی گوشتی استان نیز بیان کرد: مطابق برنامه مصوب ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و هدف‌گذاری145 میلیون جوجه‌ریزی جهت تحقق 130 میلیون مرغ آماده کشتار، میزان سهم استان قزوین ماهانه سه میلیون و 452 هزارقطعه است که از تیرماه تاکنون بیش از 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جوجه‌‍ریزی گوشتی استان در دهه اول آبان ماه روزانه 115 هزار قطعه بقوده که بیش از 107 درصد از سهمیه را محقق کرده است و استان قزوین جزو پنج استان برتر در این حوزه است.

معاون جهاد کشاورزی از توزیع 14 میلیون و 23 هزار و 804 قطعه به وزن 25 هزار و 769 کیلوگرم  گوشت گرم مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون به طور متوسط  روزانه 2.5 تن گوشت مرغ به قیمت تنظیم بازار 73 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه شده است.

خوش‌اخلاق با بیان اینکه مرغ گرم در بازار قزوین به نرخ کیلویی 79 هزار تومان فروخته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ مصوب مرغ در کشور 73 هزار تومان است، بنابراین به دنبال این هستیم که حداقل 20درصد از مرغ استان را برای مصارف خاص به قیمت 73 تومان به فروش برسانیم.

وی بیان کرد: تولید مرغ زنده بیشتر از نیاز استان بوده که این موضوع سبب خروج غیرقانونی آن به استان‌های همجوار شده است، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی توانستیم تا حدودی جلوی آن را بگیریم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت توزیع تخم مرغ در استان قزوین توضیح داد: تعداد مرغداریی مرغ تخم‌گذار در استان قزوین 73 واحد بوده که 65 واحد فعال است و ماهانه حدود 9 هزار و 180 تن تخم‌مرغ با مصرف روزانه بین 40 تا 50 تن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: طی آبان ماه روزانه حدود 306 تن تخم‌مرغ در استان تولید شده که مصرف روزانه آن در استان حدود 40 تن بوده و مابقی بع سایرز استان‌های تبریز، تهران، زنجان، گیلان و مازندران ارسال می‌شود.

خوش‌اخلاق همچنین تصریح کرد: قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری کیلویی 49 هزار تومان است که قیمت عمده آن 51 هزار و برای مصرف کننده 55 هزار تومان است، در واقع قیمت هر شانه تخم مرغ بین 110 تا 120 هزار تومان متغیر است.

وی در خصوص وضعیت موردی کالاهای اساسی در اداره کل غله گفت: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از 88 هزار تن گندم، 935 تن شکر و یک هزار و 470 تن برنج کالای اساسی در استان توزیع شده است.

معاون جهادکشاورزی استان قزوین افزود: توزیع نهادهای دامی در شش ماهه اول سال جاری، بیش از 47 هزار تن جو، 215 هزار و 135 تن ذرت و بیش از 92 هزار کنجاله سویا به واحدهای تولیدی توزیع شده است.



احراز 869 تخلف صنفی از طریق سامانه 124

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به تعداد شکایت‌های مردمی ثبت‌ شده در سامانه 124 گفت: تعداد کل عملیات‌های بازرسی 2 هزار و 791 عملیات از ابتدای سال جاری تاکنون است که از این تعداد 869 فقره ناشی از گزارش تخلف صنفی و مابقی عدم احراز تخلف بوده است.

جمشید خدایاری بیان کرد: از 869 فقره پرونده تخلف صنفی که برای واحدهای مختلف در استان قزوین در نیمه‌ نخست سال جاری تشکیل شده، 839 فقره به اجرای حکم منجر شده و 22 فقره پرونده هم در انتظار دریافت حکم هستند.

وی ادامه داد: سال جاری از ابتدای سال تا امروز یک هزار و 255 فقره تخلف صنفی به ارزش ریالی بیش از 21 میلیارد تومان کشف شده که بیشترین علت تخلف عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی، کم‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه، گران‌فروشی و رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

خدایاری قزوین را پرتخلف‌ترین شهرستان استان در حوزه مسائل صنفی دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار 722 تخلف صنفی در شهرستان قزوین شناسایی و کشف شده که در مجموع دوهزار و 791 مورد تخلف در شهرستان‌های استان قزوین رخ داده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در این مدت همچنین تعداد 869 تخلف نیز به اداره تعزیرات گزارش شده که برای 839 تخلف حکم دریافت شده و 22 گزارش نیز در انتظار دریافت حکم هستند.

وی بیان کرد: از مجموع 74 هزار و 586 بازرسی صورت گرفته و 999 پرونده تخلف صنفی تشکیل شده ، 22 هزار و 145  بازرسی توسط جهاد کشاورزی انجام شده که منجر به تشکیل 869 پرونده تخلف صنفی شده است.

خدایاری در پایان گفت: 52 هزار 441 بازرسی نیز توسط اداره‌کل دامپزشکی صورت گرفته که موجب تشکیل 130 پرونده تخلفی شده است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان