۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین لزوم تفویض اختیار به استان برای حل مشکلات صادرکنندگان
کد خبر: ۳۶۵۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۷ ساعت: ۲۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین عنوان کرد:

لزوم تفویض اختیار به استان برای حل مشکلات صادرکنندگان

استاندار قزوین گفت: ما باید در سطح استان از ظرفیت‌های قانونی موجود برای حل مشکلات صادرکنندگان استان بهره ببریم.

لزوم تفویض اختیار به استان برای حل مشکلات صادرکنندگان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری– تحلیلی «صبح قزوین»؛ محمدمهدی اعلایی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قزوین که عصر یکشنبه با حضور پیلتن مدیرکل آسیای غربی سازمان توسعه تجارت ایران، سیاهکلی و محمدبیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از میران اجرایی و صادرکنندگان نمونه ملی و استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهارکرد: کار اقتصادی در این شرایط ناجوانمردانه عامدانه تحریمی کاری به مراتب سخت است، بنابراین آن چیزی که حاصل می‌شود ارزش بیشتری دارد.
 
وی افزود: استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی داشته‌هایش چشم‌گیرتر از وضعیت جغرافیایی و جمعیتی آن است و این توانمندی مرهون اراده کسانی است که در این عرصه در بخش خصوصی و دولتی تلاش می‌کنند.
 
استاندار قزوین با اشاره به مشکلات صنعت‌گران استان بیان کرد: ما در استان قزوین باید تامین انرژی بخصوص برق برای واحدهای صنعتی فعال را به عنوان یک کار ویژه در دستور کار قرار دهیم.

اعلایی ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی ما به خصوص شرکت‌های تولید فولاد در فصل گرما با مشکل تامین برق و انرژی مواجه هستند که روند صادرات آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: برای حل مشکل انرژی برای واحدهای فولادی نیازمند تدبیر و تصمیم‌گیری در سطح ملی هستیم و به آنها پیشنهاد دادیم در این خصوص به استان‌ها تفویض اختیار شود، ما باید در سطح استان از ظرفیت‌های قانونی موجود برای حل مشکلات صادرکنندگان استان بهره ببریم.


 
استاندار قزوین با اشاره به موضوع کاهش صادرات استان نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته اظهار کرد: درحال حاضر صادرات استان قزوین از میانگین کشوری کمتر بوده که ناشی از تحریم‌ها و بخشی هم مربوط به صنعت فولاد است که عمده صادرات استان برپایه این صنعت قرار دارد، که آن هم متاثر از مدیریت مصرف انرژِی و کاهش تولید است.

اعلایی با اشاره به عزم دولت در رفع موانع انرژی بیان کرد: قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق برای سرمایه‌های انرژی‌بر به تصویب هیات وزیران رسیده و همچنین موضوع شهرک انرژی در دستور کار استان است، اما این کافی نیست و برای حل این معضل نیازمند نگاه جمعی در سطح کلان هستیم.
 
وی ادامه داد: بخشی از کاهش صادراتی استان ناشی از عدم ثبت صادرات محصولات استان از سایر گمرکات در جامعه آماری است، لذا نقش‌آفرینی قزوین در صادرات بیشتر است و آمار واقعیت را نشان نمی‌دهد.
 
صادرات یک میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کرده‌ایم
 
استاندار قزوین تصریح کرد: با ظرفیت‌های خوبی که در استان داریم می‌توانیم در باشگاه یک میلیارد دلاری قرار بگیریم و تا هدف راه زیادی نداریم و در این راه از همه توانمندی‌های خود بهره خواهیم گرفت.
 
اعلایی در پایان با اشاره به مساله تعهد ارزی صادرکنندگان گفت: موضوعات تعهدات ارزی باید در سطح ملی حل شود اما با امکانات موجود در استان کارگروهی با معاونت اقتصادی برای پیگیری مسائل صادرکنندگان تشکیل دادیم تا این مشکلات مرتفع شود.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان