۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین به‌روزرسانی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با تبلیغ نوین
کد خبر: ۳۶۵۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۳ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد:

به‌روزرسانی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با تبلیغ نوین

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تفاهم‎‌نامه همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش با هدف ایجاد ظرفیت گفتگو در مدارس امضا شد

به‌روزرسانی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با تبلیغ نوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل تبلیغات اسلامی و آموزش‌پرورش قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت تبیینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین اسلام و بیان حقایق می‌دانند به طوری که به جان مخاطب به خصوص برای نسل جوان بنشیند و برای تحقق این امر نظاماتی وجود دارد.

وی افزود: سرمایه‌هایی در سازمان تبلیغات برای تبیین اصلی و تبلیغ نوین وجود دارد و آن ظرفیت هنری و رسانه‌ای است که سال‌هاست تجربیات و زحمات متعددی برای آن کشیده شده است.

استفاده از ظرفیت حوزه هنری برای تبلیغ نوین

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در تبلیغ نوین ظرفیت حوزه هنری را به کار گرفته و ارتباط مستقیمی با این مجموعه برقرار کرده است؛ همچنین در معاونت رسانه و سازمان سپهر که شامل چند خبرگزاری است در حوزه تولید و خبررسانی و در دستیاری حل مسائل زندگی که از ماموریت‌های اصلی مجموعه تبیان است، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تبلیغ اصیل و چهره‌به‌چهره به عنوان بخش دیگری از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: این رویکرد همان چیزی است که سازمان تبلیغات با آن شناخته می‌شود و بر پایه تبلیغ چهره‌به‌چهره در مساجد، هیات و موسسات قرآنی اتفاق می‌افتد که در این زمینه به دنبال شبکه‌سازی هستیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شبکه‌های بانوان و نوجوانان و عرصه‌های مختلف جزو دارایی ما هستند که باید آنان را در خدمت عرصه جدی تبیین اسلام ناب به کار بگیریم، از مساجد برای ایجاد شبکه حکمرانی محلی، از هیات به عنوان میدان‌دار در عرصه حل مسئله و تبیین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: «مهرواره هوای‌نو» فراخوان ظرفیت هیات در 40 عرصه را بررسی می‌کند که امسال حدود 6 هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید نیز قریب 10 هزار هیات در آن شرکت کرده و همایش به صورت بین‌المللی اجرا شود.

اجرای «مهرواره محله همدل» با مشارکت 15 هزار محله در سراسر کشور

عزت‌زمانی خاطرنشان کرد: در حوزه مسجد و نقش‌آفرینی شبکه امامت در حل مسائل، «مهرواره محله همدل» با مشارکت 15 هزار محله در سراسر کشور داشتیم، همچنین «مهرواره بانو» با مشارکت 30 هزار بانوی میدان‌دار در حل مسائل بانوان و خانواده برگزار شد.

وی ادامه داد: در حوزه نوجوانان و جوانان پویش «دختران حاج قاسم و پسران نوآوین» را با هدف کنشگری پسران و دختران انقلابی در محلات و مدارس و میدان‌داری آنان برای به میدان آوردن دیگر نوجوانان برگزار کردیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به امضای تفاهمنامه میان این سازمان و آموزش‌وپرورش در سطح ملی بیان کرد: تربیت دانش‌آموز و حضور مبلغین و جریان تبلیغی در مدارس و ایجاد ظرفیت گفتگو و موضوعات مختلف سبک زندگی از دغدغه‌های ماست که در قالب طرح «تربیت‌یار» و دیگر طرح‌های پیگیری می‌شود.

عزت‌زمانی اظهار کرد: پیش از این در سازمان تبلیغات اقدام جدی در حوزه بانوان صورت نگرفته بود که در دوره جدید با شکل‌گیری اداره‌کل بانوان در سطح عالی و فعال شدن بخش‌های مختلف، خوشبختانه امروز در 400 شهرستان شبکه نهضت پیشرفت بانوان صورت گرفته است که این بانوان میدان‌دار اصلی فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها هستند.

عضویت 70 هزار مبلغ در سامانه «شمع»

وی بیان کرد: بیش از 70 هزار مبلغ در سامانه «شمع» که سامانه مرکزی فعالیت‌های تبلیغ و تبیینی فعال است عضو هستند که با تلاش‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در تا پایان امسال این تعداد به بیش از 127 هزار نفر خواهد رسید.

معاون سازمان تبلیغات همچنین ادامه داد: در حوزه تخصصی و موضوعی نیز بخش‌های مختلفی مانند ستاد خانواده و جمعیت، حوزه رسانه، چهره‌سازی و استفاده از نخبگان و شبکه‌های مساجد و محلات، تولید فیلم و سریال فعال است.

وی بیان کرد: امسال ساخت چند فیلم و سریال در دستور کار سازمان تبلیغات است و در حوزه عفاف و حجاب نیز اقدامات خوبی در حوزه رسانه و برنامه‌های گفتگو محور صورت گرفته است، امسال همچنین ستاد اوقات فراغت بعد از چند سال فعال شد و برنامه‌های مناسبتی خوبی مانند جشن غدیر و جشن فرشته‌ها و دیگر جشن‌ها با همکاری و تجمیع اراده دیگر مجموعه‌ها به وقوع پیوست.

عزت‌زمانی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش‌وپرورش مانند دو بال تربیتی در جامعه باید تلاش کنند تمام توان خود را در تبیین و تعمیق فرهنگ دینی اندیشه اسلامی، گسترش ارزش‌های انقلابی و تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به کار ببرند.

انتهای خبر/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان