۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین استقرار ۱۵ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی قزوین
کد خبر: ۳۶۵۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۹ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خبر داد:

استقرار ۱۵ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی به منظور مقابله با حوادث غیر مترقبه و صیانت از شاغلين سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در واحدهای صنعتی و تولیدی، هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه‌اندازی شد.

استقرار ۱۵ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی شركت شهرک‌های صنعتی استان قزوين، رضا صفاری اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح ایمنی و مقابله و آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و همچنين جلوگيری و كاهش خسارات احتمالی در حال حاضر هفت ایستگاه آتش‌نشانی مجهز به 15 خودروی آتش‌نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند که سال آینده علاوه‌بر احداث یک ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی حکیمیه، دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تجهیزات نیز خریداری خواهد شد.

وی در ادامه از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات امداد و نجات برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال جاری خبر داد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: در طول یک سال گذشته 250 نفر ساعت دوره‌های آموزشی پیشگیری از حریق، اطفای حریق و کمک‌های اولیه برگزار شده و 20 عملیات مانور آتش‌نشانی اطفای حریق نیز در شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است.

صفاری با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش حوادث و خسارات وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: برنامه‌هایی از قبیل تربیت و آموزش آتش‌نشانان، انجام ممیزی ایمنی برای كليه واحدهای صنعتی، انجام مميزی ويژه برای واحدهای صنعتی پر خطر و دارای ريسک بالا، برگزاری مانورهای آموزشی و ترغیب پرسنل آتش‌نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی، پایش و ارزیابی مرتب از کلیه عوامل خطر ساز و ناایمن و شناسایی کانون‌ها خطر، تهیه شناسنامه HSEEشهرک‌ها و نواحی صنعتی، آموزش‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی و ... انجام شده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد كاهش حوادث در شهرك‌ها و واحدهايس توليدی و صنعتی بوده‌ايم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: در حال حاضر 140 واحد تولیدی پر خطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده که واحدهای صنعتی مذكور به طور مستمر مورد مميزی ویژه ایمنی قرار گرفته و پس از شناسايی و احصاء، برنامه‌ريزی جهت مرتفع نمودن نواقص و کاستی‌ها آن‌ها در مرحله انجام می‌باشد.

وی همچنين از تجهيز ايستگاه آتش‌نشانی تعدادی از شهرک‌های صنعتی كه بعضاً دارای واحدهای صنعتی پرخطر می‌باشند به تجيهزات و لوازم امداد و نجات با اعتباری بالغ بر 10 ميليارد ريال در سال گذشته خبر داد و افزود: تا پايان سال جاری يک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تجيهزات با سرمايه‌گذاری بالغ بر 80 ميليارد ريال جهت استقرار در يكی از ايستگاه‌های آتش‌‎نشانی خريداری خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان