۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین از تولید ۱۷ هزار تُن گوشت قرمز تا تولید ۳۷ هزار تُن شیرخام
کد خبر: ۳۶۵۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۸ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

در صنعت دامداری قزوین محقق شد؛

از تولید ۱۷ هزار تُن گوشت قرمز تا تولید ۳۷ هزار تُن شیرخام

در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۷ هزار تُن گوشت قرمز و ۳۷۰۰۰ تُن شیرخام در واحدهای دامی استان قزوین تولید شد.

از تولید ۱۷ هزار تُن گوشت قرمز تا تولید ۳۷ هزار تُن شیرخام
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمد میربابایی از تولید ۱۷ هزار و ۸۸۳ تُن گوشت قرمز در واحدهای صنعتی دامپروری فعال این استان طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.
وی افزود: این میزان گوشت قرمز تولید شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن بوده ۹ درصد رشد داشته است.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۳۳ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری این استان تولید شود.

وی گفت: همچنین طی شهریور ماه امسال ۲ هزار و ۵۱۷ تن گوشت قرمز تولید شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این میزان گوشت از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی تولید شده است، خاطرنشان کرد:  ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره‌بردار در زمینه تولید گوشت قرمز در استان قزوین به فعالیت می‌پردازند.

وی یادآور شد: در صورت دسترس بودن نهاده‌های کافی و رفع کمبود نقدینگی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بتوان به اهداف کمی و کیفی در تولید گوشت قرمز در استان دست یافت.

آغاز برداشت کلم و کاهو از مزارع استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت سبزیجات کلم و کاهو از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

حسن جلیلوند افزود: در سال زراعی گذشته حدود ۴۳۰ هکتار از مزارع این استان به زیر کشت سبزیجات کلم و کاهو رفته که از این میزان بیش از ۲۰ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ارقام عمده کشت شده کلم در مزارع کشاورزی این استان را کلم بروکلی، کل گلم و کلم برگی ذکر کرد که در سطح حدود ۱۳۰ هکتار از مزارع استان کشت شده است.

جلیلوند همچنین ارقام عمده کشت کاهو در مزارع استان را کاهو رسمی و پیچ دانست و اضافه کرد: حدود ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به کشت کاهو اختصاص یافته است.

وی بیشترین سطح زیر کشت کاهو را در شهرستان‌های آبیک با حدود ۲۰۰ هکتار و البرز ۸۰ هکتار و همچنین بیشترین سطح زیر کشت کلم را مربوط به شهرستان‌های البرز و قزوین دانست.

به گفته وی؛ حدود نیمی از محصول کاهو تولید شده در استان به کشورهای روسیه و عراق صادر می‌شود.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد کشت کاهو و کلم در مزارع استان به روش نشایی و آبیاری تیپ انجام می‌شود که تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از منابع آبی دارد.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در مزارع کشت شده کاهو و کلم در استان از کودهای آلی و مدیریت بهینه کودهای شیمیایی استفاده شده است.

تولید ۳۷۰۰۰ تن شیرخام در واحدهای دامی شهرستان البرز
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز از تولید ۳۷ هزار تن شیرخام طی شش ماه اول سال جاری در واحدهای دامی این شهرستان خبر داد.

علیرضا برخی افزود: این میزان شیر در ۳۷ واحد گاوداری صنعتی شیری و ۲۸۰  واحد سنتی این شهرستان تولید شده است.

وی توزیع نهاده، روش صحیح خوراک و جیره‌های کاربردی دام را از مهمترین اقدامات موثر برای افزایش تولید شیر در دامداری‌های این شهرستان ذکر کرد.

۴ واحد صنفی متخلف در شهر قزوین شناسایی شد

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی چهار واحد صنفی نانوایی و میوه فروشی متخلف در شهر قزوین شناسایی شدند.

جمشید خدایاری افزود: این واحد ها بعلت عدم درج قیمت و واحد صنفی نانوایی به دلیل کم فروشی و عدم رعایت موارد بهداشتی متخلف شناخنه شد و برای آنها پرونده تخلف ثبت و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

خدایاری یادآور شد: همچنین بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان طی هفته گذشته حضوری فعال در غرفه های محصولات کشاورزی نمایشگاه بین المللی قزوین داشته و بر روند عرضه و توزیع نظارت کردند.

وی اظهار داشت : بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت منظم واحدهای صنفی سطح شهر را بازدید و رصد می کنند و بر روند توزیع و قیمت کالاهای کشاورزی نظارت جدی دارند.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای خبر/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان