۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد
کد خبر: ۳۶۵۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۴ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان :

کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از پلمب کارخانه تولید سوسیس و کالباس بر اساس گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان در تاکستان خبر داد.

کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد صمدی اظهار کرد: طبق گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این کارخانه چندین فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست مرغ، استخوان مرغ و گوشت‌های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و سایر تخلفات بهداشتی را در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم نیم تُن پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد.

وی افزود: به لحاظ بهداشتی و استانداردهای موجود استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس‌سازی ممنوع است اما این شرکت برای کاهش هزینه‌های تولید به صورت غیرقانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: به دلیل تخلفات صورت گرفته این کارخانه پلمب و پرونده قضائی نیز برای نامبرده تشکیل شد.

صمدی گفت: با توجه به اینکه بیش از 35 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه 20 تُن تولید داشته فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضائی در راستای تحقق سند تحول قضائی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضائیه است، در صورت رفع نواقص و رعایت استانداردهای لازم این واحد رفع پلمب خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر خط شدن دوربین‌های نظارتی کارخانه در تمامی واحدها، به کارگیری تمام وقت مسئول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده 19، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه، عدم استفاده از مواد اولیه غیر بهداشتی از مواردی است که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره باید اجرایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان