۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ضرورت احداث و تجهیز هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کارو‌دانش قزوین
کد خبر: ۳۶۵۳۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۵ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد:

ضرورت احداث و تجهیز هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کارو‌دانش قزوین

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ضروری است که وسایل و دستگاه‌های جدید و مدرن تهیه و خریداری شود تا آموزش هنرجویان هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بازار کار باشد و با فراگیری مهارت‌های جدید بتوانند اشتغال‌زایی و کارآفرینی داشته باشند.

ضرورت احداث و تجهیز هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کارو‌دانش قزوین
ساسان شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت ۱۱۴ هنرستان در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک مهرگان، شهر محمدیه، الوند، محمود آباد، شهرک ناصر آباد، تاکستان، آبیک و همچنین منطقه پونک و راه آهن قزوین نیاز به احداث واحد آموزشی دخترانه و پسرانه وجود دارد.

وی افزود: در مناطق ذکر شده کمبود ساختمان هنرستان داریم؛ همچنین ضرورت دارد یک باب هنرستان دخترانه و یک باب هنرستان پسرانه در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش ساخته شود.

ضرورت احداث ۳۱ سوله کارگاهی در سطح استان

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در هنرستان‌های موجود در سطح استان نیازمند ساخت فضاهای کارگاهی و سوله، برای افزایش رشته‌ها و کیفیت بخشی آموزشی بوده که در استان قزوین به تفکیک نواحی و مناطق استان نیازمند 31 سوله کارگاهی به متراژهای 200 متر به بالا و ارتفاع چهار متر هستیم.

واریز بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌ها برای تامین اقلام ضروری

وی عنوان کرد: در موضوع تجهیزات هنرستان‌ها نیز تاکنون بالغ بر 12 میلیارد تومان وسایل و ادوات مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان‌ها خریداری شده و بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌ها برای تامین اقلام ضروری واریز شده است.

شهری بیان کرد: با توجه به تغییرات تکنولوژی و تجهیزات بازار کار ضروری است که وسایل و دستگاه‌های جدید و مدرن تهیه و خریداری شود تا آموزش هنرجویان هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بازار کار باشد و با فراگیری مهارت‌های جدید بتوانند اشتغال‌زایی و کارآفرینی داشته باشند.

افزایش تمایل به تحصیل در هنرستان‌ها

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تمایل به تحصیل در هنرستان‌ها افزایش یافته است به گونه‌ای که افزایش رشته‌ها و افزایش آمار کلاس‌ها، پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیل در هنرستان‌ها نبوده است؛ از طرفی افزایش مدت تحصیل در هنرستان‌ها از دو سال به سه سال مشکلات سخت‌افزارهای آموزشی را افزایش داده است‌.

این مسئول در خصوص عوامل افزایش رغبت دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در هنرستان‌ها گفت: تنوع رشته‌های مهارتی، افزایش مهارت، کارآفرینی، موفقیت هنرجویان استان در المپیادها و جشنواره‌ها و قبولی در مراکز آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی از مهمترین عوامل گرایش به تحصیل در هنرستان‌ها بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان