۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین شورای فرهنگ عمومی باید با افکار متحجرانه مقابله کند
کد خبر: ۳۶۵۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۱ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شورای فرهنگ عمومی باید با افکار متحجرانه مقابله کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هنوز ما آدم‌هایی را داریم که اصرار دارند انقلاب ربطی به دین ندارد و دین هم ربطی به انقلاب ندارد، این احمقانه‌ترین فکری است که در ذهن و جان برخی آدم‌ها رخنه کرده است، باید تدارکاتی دید و از فرصت‌های شورای فرهنگ عمومی استفاده کرد تا فرهنگ انقلابی جای این افکار متحجرانه را بگیرد.

شورای فرهنگ عمومی باید با افکار متحجرانه مقابله کند
به گزارش حوزه فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر توجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: توجه به شورای فرهنگ عمومی، مساجد، قرآن و نهج‌البلاغه بسیار حائز اهمیت است، این‌ها ارکان اصلی مسئولیت‌ شماست، هر کدام از این ظرفیت‌ها نیز مسائل بی‌شماری دارند که باید به آن‌ها اهمیت داده شود.
وی بیان کرد: هنوز ما آدم‌هایی را داریم که اصرار دارند انقلاب ربطی به دین ندارد و دین هم ربطی به انقلاب ندارد، این احمقانه‌ترین فکری است که در ذهن و جان برخی آدم‌ها رخنه کرده است، محصول آن به قول امام خمینی (ره)، اسلام آمریکایی و به قول رهبر حکیم انقلاب، شیعه انگلیسی است، این افکار را چه کسی باید اصلاح کند؟ باید تدارکاتی دید و از فرصت‌های شورای فرهنگ عمومی استفاده کرد تا فرهنگ انقلابی جای این افکار متحجرانه را بگیرد.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب هم خیلی مهم است و باید در فرهنگ ما نهادینه شود، موضوع حلال و حرام نیز بسیار حائز اهمیت است، پول حرام انسان را فاسد و نماز انسان را باطل می‌کند، این‌ها فرهنگ عمومی هستند و باید این‌ها را اولویت‌بندی کرد تا در شورای فرهنگ عمومی راهکار به میدان زندگی مردم نشستن این موارد را داشته باشیم، این‌ها از جمله مطالباتی است که باید با یکدیگر آن‌ها را دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در حوزه مساجد ما چیزی به نام امور مساجد داریم اما اصلاً کافی نیست، باید یک چیزی تشکیل داد که ارشاد، سازمان تبلیغات، جامعه معماری، مهندسی و تشکیلات ائمه جمعه در سراسر استان در آن دخیل و فعال جدی باشد، همه این‌ها به کمک هم یک پدیده جدید ایجاد کنند بگویند این‌ها آمده‌اند به داد مساجد برسند.
 
وی تصریح کرد: یکی از وظایف شما این است که ببینید اکنون حال مساجد چطور است و بگویید این مساجد چطور باید شوند؟ این‌ها را رصد کنید، باید ببینید چه کنید که مساجد ارتقاء جدی کمی، کیفی، ساختاری، ساختمانی و مدیریتی پیدا کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در این آیه فرمود وقتی دست کسی را باز می‌گذاریم و به او امکانات می‌دهیم باید در اقامه نماز تلاش کند، اقامه نماز به معنای نماز خواندن و قرائت نماز نیست، کسانی که اربعین را با شکوه برگزار کردند، اقامه‌کنندگان نماز هستند، حاج قاسم سلیمانی نماز خواند و نماز را اقامه کرد، اینکه به داد مردم مظلوم رسید و مقاومت اسلامی را قدرتمند کرد اقامه نماز بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اگر قرآن و نهج‌البلاغه در دوران مدیریت شما پا بگیرد و فرهنگ انقلابی مردم تقویت شود، این طور مسائل اگر در دوران مدیریت شما جان بگیرند می‌توانیم بگوییم شما اقامه‌کننده نماز هستید.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان