۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بیش از ۴۰۰ دانشجوی قزوینی برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند
کد خبر: ۳۶۴۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۹ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

بیش از ۴۰۰ دانشجوی قزوینی برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه اعزام بیش از ۴۰۰ دانشجوی استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین سال جاری پیش‌‌بینی شده است که اولویت با سفر اولی‌هاست.

بیش از ۴۰۰ دانشجوی قزوینی برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند
علی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به رسالت دانشگاه‌‌ها در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: فرماندهی قرارگاه دانشجویی اربعین در استان بر عهده دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بوده و دبیرخانه در اختیار بسیج دانشجویی استان است.

وی افزود: هر استانی دارای قرارگاه بوده و رئیس دانشگاه معین یا رئیس دانشگاه مادر استان به عنوان رئیس قرارگاه است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: همزمان با رویدادهای فرهنگی به ویژه پیاده‌روی اربعین، جلسات مختلفی را با روسا و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و برنامه‌ریزی لازم برای حضور هرچه بهتر و بیشتر دانشجویان در چنین مراسم‌هایی صورت می‌گیرد.

اختصاص کمک هزینه سفر اربعین به دانشجویان

قاسم‌زاده اضافه کرد: جلسات مختلفی را با روسا و معاونان دانشگاه‌های استان در سال جاری برگزار و اعلام کردیم برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین، دو میلیون تومان تسهیلات به هر دانشجو تخصیص یابد.

وی ادامه داد: همکاران بسیج دانشجویی در عراق و محل‌های ورودی و خروجی زائران اربعین حسینی، محل‌های استراحت، بسته‌های تبلیغاتی و تیم حفاظت را آماده کردند تا بتوانند کاروان زیارتی جوان، پویا و بی‌دغدغه به ویژه برای دختران اعزام کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت دانشجویی برای حضور در پیاده‌روی اربعین سال جاری گفت: اعزام ۴۰۰ الی ۵۰۰ دانشجو از استان قزوین را هدف‌گذاری کردیم و امیدواریم استقبال مناسبی در این بین صورت بگیرد.

سفر اولی‌ها، اولویت اعزام دانشجویان برای اربعین

قاسم‌زاده یادآور شد: برای نخستین بار در سال گذشته، اتوبوس جداگانه برای اعزام کارکنان و اعضای هیات علمی به کربلای معلی اختصاص داده شد و این امر در سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی ابراز کرد: کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با هزینه شخصی خود می‌توانند در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و دانشگاه خدمات رفاهی آنها را پشتیبانی می‌کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: این دانشگاه رسالت فراهم کردن مقدمات سفر امن و معنوی دانشجویان را در پیاده‌روی بزرگ اربعین در قالب دو کاروان دختران و پسران به شکل مجزا بر عهده دارد.

قاسم‌زاده در پایان یادآور شد: تجربه مناسب و رضایت‌بخشی در سال گذشته برای دانشجویان رقم خورد و در سال جاری با اولویت سفر اولی‌ها دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان