۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۵ رشته در دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا
کد خبر: ۳۶۴۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۸ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا:

فعالیت ۱۵ رشته در دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا گفت: ۱۵ رشته فنی و مهندسی در دانشکده فعال بوده و بهبود کیفیت آموزش مبتنی بر نیاز استان مهم‌ترین رویکرد ما در دانشکده است.

فعالیت ۱۵ رشته در دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا
به گزارش خبرنگار علم  و فناوری صبح قزوین؛ حامد قربانی صبح امروز در بازدید از دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در امیدآفرینی و اطلاع رسانی خدمات دانشگاه‌ها دارند و ما نیازمند استفاده از این ظرفیت هستیم.

وی افزود: دانشکده فنی و مهندسی بوئین زهرا مسیر جدیدی را در پیش گرفته و شرایط ویژه‌ای را جهت اشتغال جوانان و بورسیه فراهم کردیم که نیاز است رسانه‌ها این مهم را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا گفت: دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا در جنوبی‌ترین نقطه استان قزوین واقع و به عنوان دانشگاه تخصصی  از لحاظ فنی و مهندسی است.

وی افزود:  فعالیت‌هایی را در راستای  طرح تحول آموزش عالی کشور و طرح تحول دولت سیزدهم آغاز کرده و برنامه‌هایی را در حوزه کیفیت آموزشی در نظر داریم.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا عنوان کرد: بورسیه صنعتی دانشجو را برای نخستین بار در قزوین راه‌اندازی  کرده و جزو استان‌های پیش‌رو در این زمینه هستیم؛ تحقق آن می‌تواند بخشی از دغدغه دانشجویان وخانواده‌ها را نسبت به شغل کاهش داده و نیاز نیروی انسانی بخش صنعت را تأمین کند.

تحصیل بیش از دو هزار دانشجو در دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا

قربانی اضافه کرد: تقویت کیفیت آموزشی از لحاظ  مهارت آموزی از جمله سیاست‌های دانشکده فنی و مهندسی بوئین‌زهرا است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر دو هزار و 300 دانشجو در دانشکده فنی ومهندسی بوئین‌زهرا تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: بیشتر دانشجویان از استان‌های مجاور و تعداد محدودی از قزوین حضور دارند.

این مسئول بیان کرد: بوئین‌زهرا جزو مناطقی است که ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی، صنعتی و شهرک‌های صنعتی را به خود اختصاص می دهد واولویت ما رفع مشکلات منطقه  در مرحله نخست و ملی  در مراحل بعدی است؛ براین اساس رشته‌هایی مانند مهندسی صنایع و شیمی متناسب با نیاز استان در دانشکده تعریف شده است.

قربانی اذعان کرد: 15 رشته فنی و مهندسی در دانشکده فعال بوده و بهبود کیفیت آموزش مبتنی بر نیاز استان مهم‌ترین رویکرد ما در دانشکده است.

وی در پایان یادآور شد: باتوجه به موضوعات منطقه‌ای مانند زیست محیطی، کانون‌های ریزگرد و تنش آبی موجود در منطقه بوئین‌زهرا، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های  دانشگاه در راستایحل این مشکلات است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان