۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین وجود ظرفیت مناسب زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۳۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین عنوان کرد؛

وجود ظرفیت مناسب زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند در قزوین

مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان قزوین گفت: این استان از لحاظ آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند مصرفی در موقعیت مناسبی قرار دارد و با اتمام طرح فیبر نوری در شهرهای استان که به تازگی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است و بهره‌برداری از مرکز دِیتا سنتر، می‌تواند در تقویت زیر ساخت‌ها و افزایش خدمت‌رسانی به مردم و دستگاه‌های استان موثر باشد.

وجود ظرفیت مناسب زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند در قزوین
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین؛ حجت‌الله امینی ظهر امروز در کارگروه تحول دیجیتال در استانداری قزوین اظهار کرد: کارگروه تحول دیجیتال به پیشنهاد اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و بعد از چند جلسه هماهنگی، همفکری و دیدار با استاندار، معاونان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان و کشور و با ترکیب مدیران تاثیرگذار در فرایند تحول دیجیتال تشکیل شد.

وی ضمن قدردانی از استقبال مدیران دستگاه‌های استان افزود: کارگروه تحول دیجیتال به عنوان محور پژوهش، شناسایی و احصاء نیازهای دستگاه‌های مختلف استان عمل می‌کند تا با هدف استفاده از بیشترین ظرفیت استانی و با رایزنی و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد ارائه طرح‌های هوشمند خدمات استانی باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بیان کرد: این استان از لحاظ آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند مصرفی در موقعیت مناسبی قرار دارد و با اتمام طرح فیبر نوری در شهرهای استان که به تازگی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است و بهره‌برداری از مرکز دِیتا سنتر، می‌تواند در تقویت زیر ساخت‌ها و افزایش خدمت‌رسانی به مردم و دستگاه‌های استان موثر باشد.

ارائه طرح‌های فناورانه تحولات عظیمی را در حوز فناوری رقم می‌زند

 امینی ادامه داد: حمل و نقل جاده‌ای، ترافیک، تصادفات جاده‌ای، صنعت، معادن، کشاورزی، باغداری، بهداشت، آموزش، انرژی و فرهنگ و هنر هرکدام به تنهایی می‌توانند با هوشمند سازی و ارائه طرح‌های فناورانه شاهد تحول عظیمی در حوزه‌های تخصصی خود باشند که با تشکیل کمیته‌های تخصصی در این مسیر در حرکت هستیم.

رجحانی، معاون امور هماهنگی استانداری قزوین نیز در ادامه این جلسه بر اهمیت روز افزون فناوری در کسب و کارها و تولید تاکید کرد و تشکیل کارگروه تحول دیجیتال را گامی مهم در رسیدن به این اهداف دانست.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های دارای بیشترین شهر صنعتی، دشت کشاورزی بزرگ و تولیدات باغی و صنایع دستی و گردشگری است، گفت: این استان می‌تواند هدف مهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا با همکاری با دستگاه‌ها که تمایل بسیاری برای تحول دیجیتال دارند، با سرعت شاهد شکوفایی و رسیدن به مرحله استقرار فناوری‌های نو در این امور باشیم.  

مشاور کارگروه تحول دیجیتال استانداری نیز در این جلسه گفت: ریسک‌پذیری به عنوان اولین قدم در تغییر بسیار مهم بوده و استان قزوین از این خصوصیت برخوردار است؛ مدیران نیز با همین نگاه درصدد ورود فناوری‌های نو و تحول هوشمندانه در جهت افزایش بازدهی در تولید و محصولات باشند، کارگروه با دعوت از شرکت‌های فعال در حوزه‌های هوشمند سازی آماده همکاری‌های متقابل است.

در ادمه مدیر کسب و کار شرکت ارتباطات ایرانسل در گزارشی به طرح‌های هوشمندسازی در حوزه‌های صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، باغداری و ترافیک پرداخت و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های استان نسبت به همکاری‌های مشترک در زمینه هوشمند سازی اقدام شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان