۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ارتقاء پوشش اینترنتی روستاهای قزوین تا پایان سال جاری
کد خبر: ۳۶۴۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۳ ساعت: ۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان خبر داد:

ارتقاء پوشش اینترنتی روستاهای قزوین تا پایان سال جاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در مجموع پوشش ارتباطی اینترنت استان ۸۷٫۶ درصد بوده و پیگیر افزایش آن به بیش‌از ۹۸ درصد تا پایان سال جاری هستیم؛ با تحقق این امر هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون اینترنت در استان نخواهیم داشت.

ارتقاء پوشش اینترنتی روستاهای قزوین تا پایان سال جاری
حجت‌الله امینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی مختلفی در استان دنبال می‌شود، اظهار کرد: براساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شد 20 میلیون مشترک و خانوار در کشور تا پایان سال 1404 از فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وی افزود: امکان ارائه سرویس‌های اپراتور شاتل بر بستر فیبر نوری برای شهرستان قزوین از سال گذشته و ارائه سرویس‌های اپراتور ایرانسل از یک ماه گذشته برای شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بوئین‌زهرا و البرز ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بیان کرد: مقرر شد تقریبا 160 هزار پُرت «درگاه» به مشترکان استان قزوین تا پایان سال 1404 ارائه شود و مخابرات برای توسعه فیبر شهری در این حوزه کمک می‌کند.

طارم، الموت، نیارک و بوئین‌زهرا به فیبر نوری مجهز می‌شوند

امینی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات فیبر روستایی عنوان کرد: شبکه انتقال روستایی به این منظور است که دکل‌ها یا سایت‌های ارتباطی رادیویی به توسعه ارتباطات، تلفن و اینترنت سیار کمک کند.

وی توسعه فیبر نوری در مناطق مختلف استان قزوین را از جمله سیاست‌های سال‌جاری عنوان کرد و گفت: توسعه فیبر نوری طارم به طول 126 کیلومتر با پوشش 20 روستا و دو هزار و 708 خانوار را در نظر داریم و امیدواریم در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 این مسئول ابراز کرد: فیبر نوری قابلیت استفاده برای تلفن‌های همراه را دارد زیرا ممکن است اپراتورهای سیار به دلیل شرایط آب و هوایی و جو تحت تأثیر کیفیت قرار گرفته و خدمات مناسبی ارائه ندهند لذا با استقرار فیبر نوری، نقش امواج رادیویی کم‌رنگ‌تر شده و میزان سرعت، امنیت و کیفیت بهتر خواهد شد.

امینی اذعان کرد: توسعه فیبر روستایی در الموت و نیارک به طول 213 کیلومتر و فیبر طارم و بوئین‌زهرا به طول 205 کیلومتر پیش‌بینی شده و ارائه سرویس‌ها به اپراتورهای مربوطه مخابرات ابلاغ شده است و پیگیر شروع فاز اجرایی آنها هستیم.

بیش‌از 100 روستای استان قزوین فاقد اینترنت است

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌هایی در حوزه ارتباطات سیار روستایی و روستاهای فاقد اینترنت تلفن همراه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 701 روستای بالای 20 خانوار در استان قزوین داریم که از این میزان 134 روستا بدون اینترنت سیار بوده و از این میزان 62 روستا به اینترنت مجهز شدند و رشد 22 درصدی ارتباطات سیار را در این دولت شاهدیم.

وی با اشاره به وضعیت دسترسی به اینترنت در جمعیت 20 خانوار به بالای استان قزوین گفت: آبیک 95 درصد، البرز 95 درصد، آوج 87 درصد، بوئین‌زهرا 98 درصد، تاکستان 95 درصد و شهرستان قزوین 81 درصد پوشش ارتباطی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در پایان یادآور شد: در مجموع پوشش ارتباطی اینترنت استان ۸۷٫۶ درصد بوده و پیگیر افزایش آن به بیش‌از 98 درصد تا پایان سال جاری هستیم؛ با تحقق این امر هیچ روستای بالای 20 خانوار بدون اینترنت در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان