۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین چشم‌پوشی بر منافع شخصی اوج ایثار شهید چمران بود
کد خبر: ۳۶۳۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

چشم‌پوشی بر منافع شخصی اوج ایثار شهید چمران بود

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: اوج ایثار در شخصیت شهید چمران جلوه‌گر است زیرا تمام امکانات کشورهای پیشرفته دنیا برای این شهید فراهم شده بود اما امکانات را به دلیل در معرض خطر قرار گرفتن کشور رها و با تمام وجود به میهن اسلامی خدمت کرد.

چشم‌پوشی بر منافع شخصی اوج ایثار شهید چمران بود
علی قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران اظهار کرد: این شهید اسطوره ایثار، علم، ایمان و عفت است که توانست در عالی‌ترین سطوح علمی، اوج معارف عرفانی و عقیدتی را در خود پرورش دهد.

وی افزود: شهید چمران نمونه واقعی استاد در تراز کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی لقب گرفت و به همین دلیل و برای اینکه بتوانیم الگویی برای استادی در نظر داشته باشیم، سالروز شهادت این شهید به عنوان روز اساتید نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: آنچه امروز لازمه جامعه علمی بوده، توجه به جلوه‌های شخصیتی شهید چمران است که می‌تواند مکمل ریشه‌های شهید مطهری در حوزه استادی و الگوی بسیار موفق برای اساتید دیگر باشد.

قاسم‌زاده اذعان کرد: ایثار و از خود گذشتگی را می‌توان از ویژگی‌های بارز شهید چمران مطرح و از آن به عنوان الگو استفاده کرد؛ این شهید دارائی‌های خود را در طبقه اخلاص برای مخاطبان به کار گرفت.

خون پاک شهید چمران رویشی برای سایر شهدا است

وی ادامه داد: تمام امکانات کشورهای پیشرفته دنیا برای شهید چمران فراهم شده بود و این شهید امکانات را به دلیل در معرض خطر قرار گرفتن کشور رها کرده و با تمام وجود به میهن اسلامی خدمت کرد و اوج ایثار در این شهید نمایان است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: خون پاک شهید چمران باعث رویش اساتید بسیاری مانند شهید شهریاری، فخری‌زاده و بزرگان دیگری شده و مراکز علمی ما از چنین شخصیت‌هایی لبریز است؛ امیدواریم با همت این عزیزان کشور در تمام حوزه‌های علمی و فناوری به اوج اقتدار و موفقیت برسد.

وی در پایان یادآور شد: آنچه که در جریان سفر به کشورهای اسلامی دیگر مشاهده کردیم تأیید این کشورها به اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نظامی، علمی و فناوری بوده و این افتخاری است؛ باید بیش از این تلاش کنیم زیرا جامعه اسلامی از اساتیدی مانند شهید چمران در حوزه‌های جنگ نرم انتظار بسیاری دارند.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان