۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین شهید چمران پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) بود
کد خبر: ۳۶۳۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۳۱ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

شهید چمران پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) بود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت:شهید چمران دوره‌های مختلف چریکی را گذرانده بود اما علاوه بر این قدرت، به تأسی از معصومین مهرومحبت فراوانی داشت؛ اینگونه شخصیت‌ها در کنار آموزش و فنون هیچگاه خود را از مکتب اهل بیت جدا نکردند.

شهید چمران پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) بود
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ سی‌و‌یکمین روز از خردادماه در تقویم شمسی به نام و یاد بزرگ مرد تاریخ شهید مصطفی چمران ثبت شده است؛ شخصیتی که به مرد عمل معروف بود و با استفاده از جنگ‌های نامنظم این ویژگی خود را اثبات کرد.
 
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در رابطه با شاخص‌ترین ویژگی‌های شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران تنها مردم سخن نبود بلکه مرد میدان بود و با استفاده از جنگ‌های نامنظم این ویژگی خود را اثبات کرد
 
وی افزود: شهید چمران شخصیتی است که می‌توان به او لقب مالک اشتر در لبنان و حمزه در خوزستان کربلا داد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: شهید چمران برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرده بود و ۲۳ سال در بهترین دانشگاه آنجا ادامه تحصیل داد و اما حس وطن دوستی موجب شد که به وطن بازگردد و تجربیات خود را در جهت مسیر امام(ره) و انقلاب هزینه کند.
 
کاظم‌لو با بیان اینکه اولین گروه پاسداران انقلاب را شهید چمران آموزش داد، گفت: شهید چمران دوره‌های مختلف چریکی را گذرانده بود اما علاوه بر این قدرت، به تأسی از معصومین مهرومحبت فراوانی داشت؛ اینگونه شخصیت‌ها در این مکتب پرورش یافته بودند لذا در کنار آموزش و فنون هیچ گاه خود را از مکتب اهل بیت جدا نکردند .
 
وی خاطرنشان کرد: شهید چمران در ۱۵ سالگی در کنار تحصیل و امور روزانه خود، در کلاس‌های درس تفسیر آیت‌الله طالقانی و همچنین درس فلسفه و منطق شهید مطهری حاضر می‌شدند؛ هدف او از این اقدام تنها یادگیری و ترجمه آیات نبود .
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ابراز کرد: همچنین شهید چمران در دوره دکتر مصدق، افت و خیز این دولت در کودتای ظاهرا ساختگی که توسط انگلیس و آمریکا طراحی شده بود تا بتوانند شاه زمان را باز گردانند، مشاهده کرده و درس می‌گیرد و در با مهاجرت به لبنان در جوار امام موسی صدر مجاهد خستگی‌ناپذیر قرار می‌گیرد.
 
کاظم‌لو در خصوص شخصیت معنوی عنوان کرد: شهید چمران در جوانی علی‌رغم موقعیتی که داشته، خود را رها کرده و جهت تکمیل تحصیل به آمریکا می‌رود اما هیچ وقت فرهنگ غیر دینی غرب در او تأثیر نمی‌گذارد این ویژگی ها در شهید کاملا محسوس است.
 
وی تصریح کرد: شجاعت شهید چمران در میدان کاملا محسوس بود به طوریکه زمانی تکلیفی را تشخیص می‌داد هیچ ترسی به دل راه نمی‌داد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: شهید چمران هیچ گاه به دنبال مقام و اسم نبود که اگر اینگونه بود در مقام وزارت باقی میماند در حالیکه او همه را رها کرد؛ امروز اگر فردی بتواند تکلیف خود را بشناسد و به دنبال جاه و مقام نباشد مانند شهید چمران عمل کرده است.
 
وی تصریح کرد: تنها نمونه‌ای که امروز می‌توان برای شهید چمران آورد شهید سلیمانی است چه بسا که افراد توانمند فراوانی در کشور داریم که به دنبال اسم و رسم هستند اما امثالی مانند شهید چمران و شهید سلیمانی به دنبال عمل به تکلیف بودند و در میدان ترسی به خود راه نمی‌دادند.
 
کاظم‌لو در پایان گفت: امیدوارم که روحیاتی مانند شخصیت شهید چمران و شهید سلیمانی امروز در میان جوانان، دانشجویان و طلاب دیده شود تا علاوه بر خدمت به وطن اگر روزی دشمن قصد جسارت به کشور را داشت مقابلش ایستادگی کرده و شجاعانه دفاع کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان