۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین اجازه ندهیم هر فرد ناصالحی پست و منصب دینی را در دست بگیرند
کد خبر: ۳۶۳۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۵ ساعت: ۱۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

اجازه ندهیم هر فرد ناصالحی پست و منصب دینی را در دست بگیرند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تحسین حرکت ناگروه ارتش مطرح کردند که نمایندگان مجلس باید به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

اجازه ندهیم هر فرد ناصالحی پست و منصب دینی را در دست بگیرند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تحسین حرکت ناگروه ارتش مطرح کردند که نمایندگان مجلس باید به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند.
 
آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خطاب به دلسوزان نظام اظهار کرد: اجازه ندهید هر ناصالحی پست و منصب دینی و ولایی را در دست بگیرد چه بسا که پست‌ها و مسئولیت ها شایسته و به صلاح هر کسی نیست.
 
وی افزود: مردم کسی را که نماز نمی‌خواند و عرق و مشروبات را هم کنار نمی گذارد اما همچنان می‌خواهد در پست و منصب حکومت اسلامی بماند را می شناسند.
 
امام جمعه شهرستان تاکستان در ادامه تصریح کرد: نباید آنقدر میدان را باز کرد که هر آلوده ناصالحی بیاید این منصب‌ها را در دست بگیرد و در عین حال مناصب الهی را نیز به سخره بگیرد.
 
آیت‌الله اسلامی با اشاره به خاطرات حضورش هم در زمان سقوط خرمشهر و آزادسازی این شهر و رشادت‌های سید محمد جهان آرا گفت: آن زمان رزمندگان ارتشی و سپاهی در برابر متجاوزان بعثی اشاراتی ۵۸۸ روز مقاومت داشتند.
 
وی در خصوص سقوط خرمشهر ضمن اشاره به خیانت بنی‌صدر، رئیس جمهور مخلوع ایران، به دستور عقب راندن رزمندگان و تحویل خرمشهر به بعثی‌ها بیان کرد: بنی صدر با اینکه از سی و شش میلیون رأی ۱۱ میلیون رأی بدست آورده بودند اما آنقدر بی‌توفیق بود که نتوانست برای برزخش کاری کرده و به مردم خدمت کند و در نهایت با تراشیدن سبیل و گذاشتن کلاه گیس با ذلت از ایران فرار کرد .
 
امام جمعه تاکستان در پایان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام برای بازپس گیری خرمشهر تصریح کرد: اجازه ندهید هر کسی در پست‌های نظام اسلامی قرار بگیرد چه بسا که برخی برای این پست‌ها آنقدر نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرموزانه دارند که ناچار خواهم شد برنامه‌های مرموزانه آنان را توضیح دهم.
 
نمایندگان مجلس به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند
 
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: در رابطه با تقوا نباید به حداقل بسنده کرد چه بسا که این قناعت و نشانه تواضع نیست . 
 
وی با اشاره به بیانات دیدار مجلسی‌ها با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید دوباره به انقلابی بودن مجلس ، گلایه هایی هم مثل استیضاح وزرا در کمترین زمان مسئولیت آن‌ها داشتند که لازم است به آن‌ها توجه ویژه شود.
 
امام جمعه شهرستان آبیک به موضوع آب نیز اشاره کرد و گفت:مدیر آبفای استان در تماسی با ایشان از کمبود منابع آبی و کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی خبرداده و لازم است مردم عزیز شهرستان در مصرف بهینه آب توجهات لازم را داشته باشند. 
 
آیت‌الله میرامینی ادامه داد: اخیرا تغییراتی را در سطح مدیران ارشد شهرستان شاهد هستیم که اساسا قائل به ثبات در مدیریت‌ها هستیم.
 
وی ادامه داد: ظاهرا حضور برخی مدیران شهرستان نظیر فرماندار سابق آبیک در جهت تقویت تیم مدیریت استان ضرورت داشته که با توجه به توانمندی که در کارهای سیاسی و نزدیکی به انتخابات داشتند این جابجایی صورت گرفت.
 
امام جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد: به مسئولینی که توان خود را برای خدمت به اسلام و انقلاب و این مردم مومن بکار گرفتند خدا قوت گفته و در ادامه مسیر برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم.
 
 
رونمایی از موشک خرمشهر، زهر چشم دیگری به رژیم صهیونیستی بود
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی امام جمعه شهرستان آوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در همه ادیان به مساله حجاب تاکید شده است، اظهار کرد: رعایت حجاب و حیا بنیان خانواده‌ها را تحکیم می‌کند و در سوره‌های نور و احزاب نیز به این موضوع تاکید شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند در راستای تبلیغات بد حجابی تلاش می‌کنند، افزود: مواظبت بر حجاب که خود یک زیبایی برای زنان بشمار می‌رود، مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.
 
امام جمعه آوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید مرزبانی خاطرنشان کرد: کشور پاکستان باید در مقابل گروهک‌های تروریستی اقدامات لازم را انجام دهد.
 
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اقتدار موشکی ایران ابراز کرد: رونمایی از موشک خرمشهر یک زهر چشم دیگری به رژیم صهیونیستی بود تا بگوئیم دست از پا خطا کنید با ضربه کاری موشک‌ها مواجه خواهید شد.
 
وی ضمن تحسین حرکت ناوگروه ارتش بیان کرد: این حرکت نشان داد که جمهوری اسلامی در تمامی آب‌های دنیا حضور داشته و با هیچ کشور متخاصمی تعارف ندارد. 
 
امام جمعه شهرستان آوج ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: نمایندگان مجلس باید به دنبال خدمت باشند و از فعالیت‌های تبلیغاتی پرهیز کنند.
 
خطیب جمعه آوج در ادامه خاطر نشان کردند: اصول حاکم در سیاست خارجی حفظ اقتدار جمهوری اسلامی است که نباید منافع کشور خدشه‌دار شود و رفع مشکلات در همه حوزه‌ها مدنظر قرار گیرد.
 
مجلس کارهای بزرگی چون مهار تورم و رشد تولید را در دستور کار قرار دهد
 
حجت‌الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: ثواب زیارت حضرت رضا(ع) با هیچ عبادتی قابل مقایسه نیست و ثواب هفتاد هزار حج مقبوله دارد.
 
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس یازدهم افزود: مقام معظم رهبری، این مجلس را در مجموع و در نگاهی کلی، مجلسی انقلابی، جوان، پرتحرک و دارای مصوبات خوب برای رفع مشکلات کشور خواندند.
 
امام جمعه شهرستان الوند تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تبیین الزامات قانون‌گذاری از جمله اثرناپذیری از جوزدگی و ملاحظات جناحی مطرح کردند که نیاز است که مجلس در سال آخر، کارهای بزرگی چون بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه، تصویب قوانین لازم برای مهار تورم و رشد تولید، و بررسی لوایح و طرح‌های نیمه کاره را با تلاش بی‌وقفه به سرانجام برساند.
 
حجت‌الاسلام مهدوی ابراز کرد: نرمش قهرمانانه نه به معناى سازش با حریفان در میدان نبرد، بلكه به معناى نشان دادن ابتكار و مهارت دیپلماتیك به‌منظور كسب نیرو براى گام‌هاى دیگر مبارزه است؛ در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی.
 
وی تصریح کرد: هشدار رئیس جمهوری اسلامی ایران به حاکمان افغانستان نشان می‌دهد که دولت ایران برای احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان از حقابه رود هیرمند مصمم است و تداوم بی‌عملی حاکمان افغانستان در تأمین خواسته ایران می‌تواند به موضوعی برای تشدید اختلافات دو کشور همسایه تبدیل شود.
 
امام جمعه شهرستان الوند در پایان از مدیرکل دادگستری استان قزوین و مسئولین قضایی شهرستان به دلیل توجه ویژه به مشکلات ومعضلات شهرستان خصوصا پرونده اوقاف شهر صنعتی قدردانی کرد.

نمایندگان مجلس نسبت به تحقق لایحه حجاب، به دور از ملاحظات سیاسی و انتخاباتی اقدام کنند
 
حجت‌‌الاسلام رضوانی امام‌جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نمایندگان انقلابی باید ساده زیست بوده و همچنین در انجام تکالیف نمایندگی، صداقت و مجاهدت داشته و بر وجاهت طلبی کوشاتر از گذشته باشند.
 
وی افزود: از نمايندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم نسبت به تحقق لایحه حمایت از عفاف و حجاب، به دور از ملاحظات سیاسی و انتخاباتی اقدام نمایند.
 
امام جمعه بوئین‌زهرا بیان کرد: از موضع گیری شجاعانه و صریح بر اساس اجرای تعهدات ریاست جمهور در حقابه رود هیرمند که حقوق هر دو کشور را تامین می کند حمایت می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام رضوانی تصریح کرد: برخی مواضع و رفتارهای غیرحرفه‌ای از سوی بعضی از افراد گروه طالبان که منافی اصول همسایگی است به روابط دوکشور ایران و افغانستان آسیب می‌زند.
 
وی در پایان گفت: از تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و مدیران و دولت مردان قدردانی می‌کنیم؛ اما مردم همچنان از وضعیت موجود بازار خودرو، مسکن و مایحتاج زندگی گلایه و اظهار نارضایتی می‌کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان