۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین آموزش و پرورش قزوین نیازمند مدیران هوشمند و جوان است
کد خبر: ۳۶۳۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱۳ ساعت: ۱۶:۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آموزش و پرورش قزوین نیازمند مدیران هوشمند و جوان است

استاندار قزوین گفت: جوان‌سازی بدنه تصمیم‌گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد چراکه این نهاد دارای استعدادهای بی‌شماری است و باید بتوان به نحو مطلوب از آنها استفاده کرد.

آموزش و پرورش قزوین نیازمند مدیران هوشمند و جوان است
به گزاارش صبح قزوین، رهبر انقلاب صبح روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت ماه در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، معلمان را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند و با تبیین بایدها و نبایدهای مهم نظام آموزش و پرورش گفتند: نظام در مقابل توقعات خود از معلمان، باید در قبال مشکلات مختلف آنها، حقیقتا احساس مسئولیت کند.

ایشان در این دیدار ضمن گلایه‌مندی از وضعیت مدیریت آموزش و پرورش بر اهمیت امور پرورشی و تقویت هویت‌شناسی ملی شخصی دانش‌آموزان تاکید داشتند.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب یک رویکرد جدیدی را از خادمین مردم در حوزه آموزش و پرورش طلب می‌کند و نگاه مقام معظم رهبری و مردم مطالبه گر یک وضعیت متفاوت از شرایط آموزش و پرورش کشور است و باید با نگاه خلاقانه به سمت و سوی ایجاد تحول در آموزش و پرورش حرکت کرد.

وی با بیان اینکه البته نباید برای تحول در آموزش و پرورش معطوف به نگاه‌های ملی باشیم و باید رویکرد تحولی به صورت استانی نیز دنبال شود، گفت: یک سری از اصلاح امور، سیستمی و متکی بر طراحی نرم افزارهای کار و یک سری هم متکی بر منابع انسانی و متولیان امور است که بخش دوم را می توان به صورت استانی پیگیری کرد و از این طریق تحول را ایجاد کرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از انتظارت از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان، بکارگیری نیروهای خوش فکر، جوان، با انگیزه و متعهد در مجموعه غنی آموزش و پرورش است که این موضوع باید تا به امروز دنبال می‌‎شد و در سال ۱۴۰۲ هم باید با تشکیل یک جمع مشخص و متخصص با مراجعه به مدارس پیگیری شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: استعدادهای مدیریتی و برنامه ریزی خوبی در سطح مدارس استان وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید به ویژه در بین جوانان شناخته نشده اند و نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب مختلف حساسیت بی‌مورد به خرج داد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید جوان‌سازی بدنه تصمیم‌گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش و مدارس یکی از مهم‌ترین و مغفول‌ترین مکان‌ها برای ارتباط حاکمیت با مردم است و به همین دلیل نخبه‌ترین و متحول‌ترین افراد باید در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: یکسان‌سازی برداشت‌ها در فضای پرورشی و تربیتی موضوع دیگری است که باید در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین قرار بگیرد چراکه این برداشت‌ها در مدارس مختلف است و به صورت شخصی و سلیقه‌ای اداره می شود، به همین دلیل دلسوزان آموزش و پرورش باید در مباحث تربیتی تمرکز کرده و برنامه ریزی جدی تری را داشته باشند.

اعلایی گفت: برای موضوعات آموزشی و امتحانات دانش آموزان برنامه‌ریزی و طرح‌های مشخص و ثابتی وجود دارد ولی موضوعات تربیتی کاملا سلیقه‌ای رفتار می‌شود و باید در سطح استان برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

محمدرضا کیانر / ۱۳ ارد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای گفت: نظام در مقابل توقعات خود از معلمان باید در قبال مشکلات آنها احساس مسؤلیت کند. رهبر معظم انقلاب، مطمئن باشید مادامی که جنابعالی در قبال اختیارات قانونی‌تان پاسخگو نیستید هیچگاه هیچکس در هیچ موردی هیچ احساس مسؤلیتی نخواهد کرد. پیش عاقل بی تخصص گر عمل معقول نیست، پس چرا در کشور ما این عمل معمول نیست. در بر دنیای قابل قابلیت هست شرط، قابلیت پیش ما ناقابلان مقبول نیست. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان