۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین توزیع‌کنندگان کودهای غیرمجاز زیر ذره‌بین جهاد کشاورزی قزوین
کد خبر: ۳۶۲۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۵ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان هشدار داد:

توزیع‌کنندگان کودهای غیرمجاز زیر ذره‌بین جهاد کشاورزی قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مقابله و برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان کودهای غیرمجاز و تقلبی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

توزیع‌کنندگان کودهای غیرمجاز زیر ذره‌بین جهاد کشاورزی قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ علی راه‌انجام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک با کارگزاران توزیع کودهای شیمیایی استان اظهار کرد: مقابله و برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان کودهای غیرمجاز و تقلبی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی قزوین است.

وی افزود: کود تقلبی و غیرمجاز در بخش کشاورزی جایگاهی ندارد و برای سال جاری با این موارد به شکل جدی و قانونی برخورد خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: کود تقلبی به مال شهروندان و خاک کشاورزی آسیب می‌زند و همه باید در تعامل بیشتر از فعالیت این سودجویان جلوگیری کنیم.

راه انجام تصریح کرد: کارگزاران توزیع کود بیش‌از سایر بخش‌ها از فعالیت سودجویان و عوامل پخش غیرمجاز اطلاع دارند و می‌توانند با گزارش به موقع از رشد و فعالیت این افراد جلوگیری کنند.

این مسئول گفت: در تغذیه گیاهی همه باید مروج باشیم و برنامه‌ریزی کنیم تا کشاورز روی کود ازته تمرکز نکند و از کودهای فسفاته و پتاسه استفاده کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از آنجایی که کودهای شیمیایی مطابق با میزان تولید و سطح کشت تعلق می‌گیرد، بنابراین باید در ثبت سطح کشت بهره‌برداران نهایت دقت لحاظ شود.

راه انجام یادآور شد: جذب کودهای شیمیایی برای تغذیه گیاهی استان قزوین اهمیت بسیاری دارد و کارگزاران در این راستا اهتمام ویژه‌ای لحاظ کنند.

انتهای پیام/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان