۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین قزوین در سال گذشته ۹۳روز هوای پاک داشت
کد خبر: ۳۶۲۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۴ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

قزوین در سال گذشته ۹۳روز هوای پاک داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: براساس آمار سال ۱۴۰۱ در شهر قزوین ۹۳ روز هوای پاک، ۱۰۷ روز قابل قبول، ۱۰۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۴۸ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و چهار روز بسیار ناسالم ثبت شده است.

قزوین در سال گذشته ۹۳روز هوای پاک داشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سعیده خضیر مدیرکل محیط زیست استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسب روز زمین پاک برگزار شد، با اشاره به توسعه شبکه پایش استان اظهار کرد: راه‌اندازی یک مرکز پایش هوا را در استان کلید زدیم تا یک واحد متمرکز برای این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: سه منطقه تحت حفاظت در استان قزوین داریم که گونه‌های حیوانی و گیاهی مورد حفاظت قرار می‌گیرند و سرشماری زمستانه در این مناطق انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: ریزگردها از موضوعاتی است که استان به آن مبتلا بوده و گرد و غبار ناشی از تالاب الله آباد در کارگروه ملی در دست پیگیری است.

خضیر بیان کرد:  طرح استخراج نتایج مطالعات ارزش‌گذاری اقتصادی منابع پایه محیط زیست در استان قزوین صورت گرفته و رفع تداخلات در راستای حفظ حقوق بیت‌المال انجام می‌شود.

نیروگاه شهید رجایی دوگانه سوز شد

وی عنوان کرد: غار قلعه کرد آوج به عنوان غار درجه یک ثبت شده که سبب می‌شود میزان محافظت از این غار افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ابراز کرد: سازمان محیط زیست استان قزوین پرچمدار مدیریت سبز انتخاب شده که بر این اساس تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها باید مطالعات زیست محیطی داشته باشند.

خضیر بیان کرد: نیروگاه شهید رجایی در حال حاضر با سوخت دوگانه فعالیت می‌کند و سهمیه گاز آن برقرار شده است.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان در سال گذشته عنوان کرد: سنجش هوا به هوای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمامی گروه‌ها و بسیار ناسالم تقسیم می‌شود.

تولید روزانه 700 تن پسماند در قزوین

این مسئول افزود: براساس آمار سال 1401 در شهر قزوین 93 روز هوای پاک، 107 روز قابل قبول، 109 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 48 روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و چهار روز بسیار ناسالم ثبت شده است.

خضیر ادامه داد: برای آبیک 12 روز هوای پاک، 102 روز قابل قبول، 74 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 71روز ناسالم برای همه گروه‌ها  و یک روز بسیار ناسالم ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته در شهر الوند هم 27 روز هوای پاک، 97 روز قابل قبول، 59 روزناسالم برای گروه‌های حساس و 32روز ناسالم برای همه گروه‌ها ثبت شد.

وی یادآور شد: گاهی به دلیل برمدارنبودن دستگاه‌های سنجش، آمار برخی روزها در دسترس نبوده که ممکن است وضعیت هوای تمامی 365 روز از سال استخراج نشده باشد.

این مسئول در پایان گفت: روزانه بالغ بر 700 تن پسماند در قزوین تولید و بخش قابل توجهی وارد سایت پسماند محمد‌آباد می‌شود که حل مسائل این سایت در دستور کار بوده و از وزارت کشور پیگیری می‌شود و حل مشکل تصفیه  خانه شهرصنعتی البرز هم برعهده شهر صنعتی است.

انتهای پیام/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان