۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین انتقال پسماند روستاهای کوهین به سایت محمدآباد
کد خبر: ۳۶۲۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۵ ساعت: ۰:۱ ↗ لینک کوتاه

انتقال پسماند روستاهای کوهین به سایت محمدآباد

بخشدار کوهین از انتقال زباله‌هایی این بخش به سایت پسماند محمدآباد خبر داد.

انتقال پسماند روستاهای کوهین به سایت محمدآباد
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ علی موسوی نسب بخشدار کوهین با اشاره به تخیله پسماند بخش کوهین به سایت پسماند محمدآباد قزوین، تصریح کرد: پیش‌از این پسماند روستاهای بخش کوهین در خود روستا دفن می‌شد که به دنبال آن شاهد آلودگی هوا، انتشار بوی نامطبوع و آلوده شدن مزارع کشاورزی بودیم که نارضایتی عمومی ایجاد کرده بود.

وی افزود: به واسطه دپو زباله‌ها در روستاهای کوهین، مشکل زیست محیطی جدی در بخش ایجاد شده بود و چندین دهیار از طریق محیط زیست به دادگاه معرفی شده بودند، بنابراین در دوره جدید به صورت جدی تصمیم گرفتیم کلیه سایت‌های داخلی بخش تعطیل شود و پسماند به صورت متمرکز از بخش خارج شود.

بخشدار کوهین اظهار کرد: انتقال پسماند از بخش کوهین به محمدآباد از اهداف اصلی ما در این دوره بود .هم اکنون پسماند بعد از سال‌ها که در داخل بخش جمع آوری و در روستاها دپو می شد به همت دهیاران و ناظرین فنی از طریق تعاونی دهیاری به سایت محمد آباد منتقل می شود.

وی یادآور شد: انتقال پسماند را در 3 مرحله به پیمان گذاشتیم و بعد از آنالیز و بالاتر بودن هزینه تصمیم گرفتیم این انتقال را با ترک تشریفات به تعاونی دهیاری‌ها بدهیم، از روز چهارشنبه 30 فروردین ماه نیز این کار آغاز شده است و هم اکنون زباله 48 روستا به صورت متمرکز به پسماند محمدآباد انتقال داده می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین برای اینکه زباله ها را در یک مکان متمرکز تخلیه و بارگیری کنیم نیاز به سکوی بارگیری و بارانداز در روستای آقابابا داریم، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته به کمک شورا و دهیار روستا آقابابا زمین مورد نظر برای احداث سکو با اعتبار حدودا 400 میلیون تومان تهیه شد و و ظرف روزهای آتی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: روزانه حدود 20 تن پسماند از بخش کوهین منتقل می‌شود، که در حال حاضر به صورت دستی روند کار انجام می‌شود در صورت تاسیس سکو روند انتقال بهبود پیدا می‌کند و دیگر شاهد مشکلات زیست محیطی و مسائل تهدید کننده سلامت و بهداشت مردم نخواهیم بود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان