۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن اعتقادات دینی مردم است
کد خبر: ۳۶۲۸۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱ ساعت: ۲۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن اعتقادات دینی مردم است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا به طبس مطرح کردند که دشمنان نمی‌توانند بفهمند که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.

دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن اعتقادات دینی مردم است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا به طبس مطرح کردند که دشمنان نمی‌توانند بفهمند که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.
 
آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تاکستان با بزرگداشت مقام شیخ بهایی اظهار کرد: این عالم فقیه اصالتا لبنانی بود که با دعوت دولت صفوی به ایران آمد و مدتی هم در منطقه قزوین سکونت داشت؛ میراث‌های اصفهان به دست شیخ بهایی درست شد و در ادبیات فارسی و شعر نیز تبحر داشت.
 
وی با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس افزود: شکست حمله نظامی آمریکا در سال ۱۳۵۹ در بیابان کویری طبس که با آموزش و برنامه‌ریزی خاص زیر نظر رئیس جمهور آن‌ها و با هماهنگی برخی نظامیان و حتی رئیس جمهور وقت ایران، برای آزاد کردن جاسوسان آمریکایی اتفاق افتاد و در حالی که مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی آمادگی آن حجم حمله را نداشتند اما به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) باد، شن و ماسه مامور خداوند متعال بود که موجب شد هواپیماها و نیروهای آمریکایی به طوری سقوط و عملیات با شکست مواجه شود. 
 
امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد: در طول ۴۴ سال دوران انقلاب خداوند متعال عنایت و کمک فراوانی داشته و مسئولین هم باید تلاش کنند و به نصایح و توصیه‌های رهبری فرا دهند.
 
متولیان پیگیر ارتقاء کیفیت نان مردم آبیک باشند 
 
 حجت‌الاسلام حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر (عج) شهر آبیک برگزار شد، اظهار کرد: عید فطر روز عید شکرگزاری است و به کسانی بالاترین عیدی را می‌دهند که به بالاترین مقامات شکرگزاری رسیده باشد.
 
وی با اشاره به اتفاقات منطقه افزود: حلقه‌ای که آمریکا و صهیونیسم می‌خواستند برای ایران و سوریه ایجاد کنند اکنون به گردن خودشان افتاده و در حال خفه شدن هستند.
 
امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: ارتباطات، دیدار ها، اخبار خوش دیپلماتیک در خصوص ایران و سوریه و روابط اقتصادی که کمر دلار را می‌شکند، همچنین تهاتر عربستان و چین و شرایط وحدت سیاسی به وجود آمده، همه دلیل بر این ادعا است.
 
حسینی میر امینی اضافه کرد: همگرایی کشورهای منطقه و از سوی دیگر وضع داخلی اسرائیل و یکپارچه‌سازی سوریه، لبنان و فلسطین توسط شهید حاج قاسم سلیمانی، مسلح شدن کرانه باختری، یکپارچه شدن محور مقاومت و در نهایت حمله هماهنگ اخیر علیه اسرائیل، اعلام یکپارچه محور مقاومت بود که نشان می‌دهد نابودی اسرائیل نزدیک است.
 
 وی اظهار کرد: از برگزاری منسجم مراسمات مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها به ویژه شب‌هتی قدر، جزء خوانی قرآن در روستاها و شهرهای مختلف و برگزاری افطاری های ساده و همچنین از اقدام ارزشمند معلمان که سفره‌های افطاری روزه اولی‌ها و دانش آموزان را در مدارس و مساجد قدردانی می‌شود.
 
حجت‌الاسلام‌ میرامینی ابزار کرد: حسینی میر امینی ضمن قدردانی از برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش و تصمیم‌گیری بر اساس مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی برای تقدیر از معلمان اظهار کرد: آینده جامعه در گرو تکریم معلمان است و اگر معلم گرامی داشته شود جامعه ائتلاف پیدا می‌کند، لذا در شورای آموزش و پرورش شهرستان مصوب شده که در روز معلم تقدیر ویژه و شایسته‌ای از جمیع معلمان و معلمان بازنشستگان در سطح شهرستان برگزار شود.
 
 وی همچنین خاطرنشان کرد: از خیرین محترم نیز درخواست می شود به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشند و در خصوص تقدیر از معلمین، رنگ‌آمیزی مدارس، تجهیز ساخت و ساز و برگزاری برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.
 
امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به موضوع مساجد گفت: مساجد باید درآمد پایدار برای هزینه های خود داشته باشند.
 
میرامینی با اشاره به نارضایتی مردم از کیفیت نان تصریح کرد: نانوایان علت را در بی کیفیت می‌دانند در حالیکه آبیک بهترین نوع گندم را تولید و به استان و کشور عرضه می‌کند، اما آرد بی کیفیت سهم این شهرستان می‌شود که این پذیرفتنی نیست.
 
وی تاکید کرد: امیدوارم متولیان امر پیگیر باشند کیفیت نان شهرستان آبیک به زودی ارتقاء یابد.
 
امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: ایستادگی مردم شهرستان آبیک در موضع حق خود، این شهرستان را در مطالبه‌گری به یک الگوی ملی تبدیل می‌کند و در بحث آب به آبیک شاهد تحقق یافتن آن بودیم در موضوع پیغمبرکوه نیز این اتفاق خواهد افتاد 
 
میرامینی تصریح کرد: برخی مسائل مثل آلودگی هوای نیروگاه و کارخانه سیمان ممکن است زمان بر باشد اما در مورد پیغمبر کوه و از بین رفتن کوه شرایط متفاوت است و نمی ٫‌توان آن را جبران کرد و مردم به فراخور هر تحرکی در نماز جمعه اعلام می‌کنند که ما بیش از این اجازه تخریب پیغمبرکوه را نخواهیم داد.
 
وی با اشاره به جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای معادن استان قزوین که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار شجاع و انقلابی قزوین برگزار شد، در قدم اول به شورای معادن کشور اعلام شد که فعالیت معدنی در پیغمبرکوه متوقف شود.
 
امام جمعه شهرستان آبیک افزود: از مسئولین درخواست داریم تا صدور رای قطعی در خصوص پایان فعالیت معدنی در پیغمبرکوه پیگیر امور باشند تا مطالبه به حق مردم شریف شهرستان آبیک محقق گردد.
 
برخی با دروغ و فضاسازی مانع از اجرای قانون رعایت عفاف و حجاب شوند
 
حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان آوج اظهار کرد: در جمع آوری زکات فطره دقت شود که کارها متفرقه صورت نگیرد و به گونه‌ای مدیریت شود که هم آبروی نیازمندان رعایت شده و هم به دست مستحقان واقعی برسد.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری تنها کسی است که دشمن شناس دقیق است؛ برنامه‌های مختلف دشمنان را می‌داند و مطابق با آن دستورات لازم را صادر می‌نماید.
 
امام جمعه آوج ضمن تقدیر از اقدام پلیس در جهت رعایت حجاب اسلامی گفت: برخی با دروغ و فضاسازی می خواهند مانع اجرای قانون شوند که این اقدام دشمن است در حالیکه تمام علما و مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که باید کار فرهنگی انجام گیرد.
 
موسوی اذعان کرد: عده قلیلی از روی ناآگاهی و یا عده‌ای از روی عناد حجاب رعایت نمی‌کنند لذا در همه حوزه‌ها از جمله در آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی باید کار فرهنگی صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: چه کسی می‌پذیرد که می‌توان با آمریکا رفاقت کرد درحالیکه آنها حتی به رفقای نزدیکشان خود مانند عربستان نیز رحم ‌نکرده و اموالشان را به غارت بردند و در نهایت آن را با کشور همسایه خود یعنی یمن درگیر کردند.
 
 خطیب جمعه آوج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اذعان کرد: در مورد مسائل دینی نمی‌توان رفراندم برگزار کرد؛ این اقدام اشتباهی است نباید به القائات دشمن در خصوص فرار مغزها و سرمایه‌داران از ایران توجه کنیم چراکه می‌خواهند یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کنند.
 
 حجت‌الاسلام موسوی‌ در پایان گفت: در واقعه طبس ما خوابیده بودیم و خداوند لشکرش را فرستاد و آن‌ها را نابود کرد در حالی که اگر موفق می‌شدند، مصیبت‌های فراوانی به کشور تحمیل می‌کردند که این برنامه‌ها از الطاف الهی است همچنین در جریان پایگاه شهید نوژه که خداوند نقشه آن.ها را برملا کرد بنابراین باید توجه به خدا را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و به کدخدا های دنیایی دلبسته نباشیم.
 
حادثه طبس امداد الهی بود
 
 حجت‌الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند نیز اظهار کرد: رسانه‌های دشمن اصرار دارند که ثابت کنند ملّت ایران از اعتقادات دینی و انقلابی روگردان شده است امّا شب قدر ، راه‌پیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن و... خلاف این مطلب را ثابت کرد.
 
وی افزود: با توصیه رهبر معظم انقلاب بهتر است در هر شهر فقط یک نماز عید فطر برگزار شود و همه در همان نماز شرکت کنند که در الوند همین امر باحضور با شکوه مردم وروزه داران عزیز و همکاری مساجد محقق خواهد شد.
 
امام جمعه شهرستان الوند بیان کرد: سپاه پاسداران نیرویی است که در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است و اروپایی‌ها توان تحریم این نیرو را نداشته و ندارند. 
 
حجت‌الاسلام مهدوی اذعان کرد: جریان حمله آمریکا به طبس یکی اتفاقاتی است که دشمنان نمی‌توانند بفهمند که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.
 
وی ادامه داد: با مطرح شدن موضوع عفاف و حجاب پس از اغتشاشات اخیر و تبدیل شدن آن به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مردم مومن، لازم است ترویج عفاف و حجاب از ابعاد مختلف مورد توجه واقع شود.
 
امام جمعه شهرستان الوند ادامه داد: توجه به عملیات اجرایی بدون تقویت پشتوانه نظری و علمی از عمق کارها خواهد کاست و از سوی دیگر پرداختن به مباحث علمی و پژوهشی طولانی و بی‌توجهی به میدان، فرصت‌ها را خواهد سوزاند.
 
وی در پایان ضمن حمایت از اقدامات نیروی انتظامی در مورد این موضوع و حمایت‌های قضایی از آمران به معروف گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی این معضل از جامعه اسلامی باشیم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان