۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین راهپیمایی روز جهانی قدس در استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۶۲۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۵ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور؛

راهپیمایی روز جهانی قدس در استان قزوین برگزار شد

استان قزوین همزمان با سراسر کشور در روز جهانی قدس هم‌صدا شده و مردم غیور و دین‌دار این دیار برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی بزرگ حضور یافتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در استان قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ فلسطین و آزادی قدس مسئله اصلی در انقلاب اسلامی است که امامین انقلاب همواره بر آن تاکید داشتند و در بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بارها به صراحت درباره نابودی رژیم جعلی صهیونیستی صحبت شده است.

روز جهانی قدس، توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛ امام خمینی(ره)، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

امام خمینی(ره) جملات ماندگاری درباره فلسطین داشتند به طوری که فرمودند؛ «روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد.» در واقع امام راحل با این بیانات و روشنگری‌ها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی راه را برای همگان روشن ساختند تا اعلام کنند که هدف از انقلاب، فریادرسی به تمام مستضعفین جهان و به ویژه فلسطین و آزادی سرزمین مقدس از دست رژیم منحوس و کودک‌کُش صهیونیستی است.

مقام معظم رهبری در ادامه علمداری انقلاب اسلامی بر همین هدف والا تاکید دارند و حمایت از مردم مسلمان فلسطین را هدف اصلی انقلاب اسلامی بیان می‌کنند و در فرازهایی از سخنانشان در برهه‌های مختلف می‌فرمایند که «هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. ۱۳۹۰/۱۱/۱۴»؛ همچنین تاکید می‌کنند که «مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى اوّل دنیاى اسلام است. ۱۳۹۳/۰۶/۱۶».

رهبر معظم انقلاب اسلامی وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال دیگر را دادند اما امروز شاهد رخ‌دادها و اعتراضاتی در خود سرزمین‌های اشغالی هستیم به طوری که مقام معظم رهبری در جلسه خود با مسئولین در 16 فروردین ماه سال جاری، بیان کردند: «ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند.»

رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و امروز این اتحاد نه تنها در کشورهای اسلامی و کشورهای عربی منطقه بلکه در تمام جهان برای انزجار از این رژیم جعلی و کمک به نابودی آن مشهود است.

امسال هم مردم حق‌طلب ایران اسلامی به رسم هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند تا اتحاد خود در برابر شکست و نابودی رژیم صهیونیستی را به جهانیان اعلام کنند؛ استان قزوین هم همزمان با سراسر کشور در این روز هم‌صدا شده و مردم غیور و دین‌دار این دیار برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی بزرگ حضور یافتند.

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز قدس در مرکز استان قزوین و در تمامی شهرستان‌های این استان از مکان‌های مشخص به سمت میعادگاه نمازجمعه آغاز و مومنین شعارهای واحد « مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا» و حمایت از فلسطین را سر می‌دهند.

شهرستان قزوین؛






شهرستان بوئین زهرا؛







شهرستان البرز؛





شهرستان آبیک؛




شهرستان تاکستان؛



شهرستان آوج؛



انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان