۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین چهره منفور رژیم صهیونیستی برای جامعه جهانی عیان شده است
کد خبر: ۳۶۲۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۴ ساعت: ۲۳:۳ ↗ لینک کوتاه

رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین:

چهره منفور رژیم صهیونیستی برای جامعه جهانی عیان شده است

رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین گفت: امروز صدای دفاع از قدس از تریبون مسئولان، جوانان و فوتبالیست‌های جهان شنیده می‌شود و ملت ایران را در این زمینه پیشرو و پیشران می‌دانند.

چهره منفور رژیم صهیونیستی برای جامعه جهانی عیان شده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت‌الاسلام محسن ربانی، رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین و مشاور جامعه المصطفی العالمیه در امور بین‌الملل در نشست مجازی با موضوع قدس و صهیونیسم بین‌الملل که شامگاه امروز به همت بسیج رسانه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام علی(ع) نه تنها به مسلمانان بلکه به جامعه جهانی فرمودند که «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» یعنی همیشه با ستمگران در ستیز بوده و حامی مظلومین عالم باشیم.

وی افزود: حمایت از مظلومین و دشمنی با ستمگران وظیفه تمام مسلمانان و آزادگان جهان و البته یکی از ستون‌های اساسی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین تصریح کرد: از زمان اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل در سال ۵۸، مردم ایران همواره در راهپیمایی باشکوه این روز شرکت کرده و با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیست و هم‌پیمانانش اعلام می‌کنند و لازم است امسال در راستای حمایت از مظلومان با دعوت از همه اقشار در این راهپیمایی مهم شرکت کنیم.

ربانی تصریح کرد: شهید مرتضی مطهری سال‌ها پیش در خصوص تداعی این مبارزه در هر دوره‌ای از تاریخ عنوان می‌کند: «اگر حسین بن‏ علی(ع) بود، می‏‌گفت اگر می‌‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان است. شمر 1300 سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس.»

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، راه مبارزه و حمایت از مظلومین را باز کرد و سبب شد مسلمانان جهان با فلسطین همبستگی داشته باشند و در کنار آنها قرار گیرند؛ این در حالی است که اسرائیل، امروز در سراشیبی سقوط قرار گرفته و در برابر اراده مردم فلسطین و مسلمانان نمی‌تواند ایستادگی کند.

مشاور جامعه المصطفی العالمیه در امور بین‌الملل با اشاره به شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که توسط افراد ناآگاه سرداده شد، بیان کرد: باید از آنان که حمایت ایران از فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان را مورد سوال قرار می‌دهند؛ پرسید حضور آمریکایی‌‌ها در منطقه که برای نفوذ در سوریه، لبنان و عراق میلیاردها دلار خرج می‌کنند، چه منطقی دارد؟ آنها در این منطقه دنبال چه هستند؟

وی یادآور شد: امروز ایران ابرقدرت مادی و معنوی منطقه و جهان است که این اقتدار و قدرت را به برکت رهبران انقلاب، ملت فداکار و جوانان عاشق شهادت به دست آورده است.

ربانی با اشاره به تجربیات خود در عرصه بین‌الملل بیان کرد: اکثر ملت‌های آمریکای لاتین به ویژه آرژانتین تحت فشار آمریکا و اسرائیل هستند، ملت‌هایی که ضدظلم بوده و از فلسطین حمایت می‌کنند؛ این مردم با ایران مشکلی ندارند بلکه برای ایران ارزش و تقدسی قائل هستند.

وی با اشاره به احترام ویژه مردم کشورهای امریکای لاتین به رهبری امام خمینی(ره) در حمایت از مظلومین جهان، خاطرنشان کرد: در جنگ‌های ۳۳ روزه لبنان و 23 روزه فلسطین؛ مردم در آرژانتین با عکس امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله به خیابان‌ها آمده و علیه اسرائیل شعار می‌دادند.

رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین ادامه داد: امروز صدای دفاع از قدس از تریبون مسئولان، جوانان و فوتبالیست‌های جهان شنیده می‌شود و ملت ایران را در این زمینه پیشرو و پیشران می‌دانند، همانگونه که بارها شاهد برافراشتن پرچم فلسطین توسط تماشاگران فوتبال در جام جهانی و دیگر رقابت‌ها هستیم.   

ربانی در پایان گفت: دفاع از مظلوم و مستضعفین با فطرت بشریت عجین است و مردم کشورهای عربی و غیرعربی از اینکه مسئولان آنها در برابر ظالمان ایستادگی نمی‌کنند ناراحت هستند و ایران را پرچمدار مبارزه با اسرائیل می‌دانند.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان