۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست
کد خبر: ۳۶۲۵۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۸ ساعت: ۲۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست/ضرورت استقرار بیمارستان در مرکز شهر آوج

امام جمعه الوند گفت: کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست و متاسفانه اختلاف بین آن‌ها؛ آسیب جدی به اعتماد مردم زده است و نمونه بارز آن انتخاب شهردار است که به یک بحران برای این شهر تبدیل شده است.

کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی؛ به دیدار رهبر معظم انقلاب با هئیت دولت و استفاده از منویات ایشان برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال اشاره کردند.
 
آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان با اشاره به ایام ضربت خوردن حضرت علی(ع) افزود: اندیشه خوارج موجب شهادت مولای متقیان شد اکنون نیز انقلاب اسلامی با نفوذی‌ها مواجه است.
 
وی با اشاره به مناسبت فتح مکه بیان کرد: ابوسفیان و معاویه درسال ۸ هجری اسلام آوردند و علیث دشمنی با اسلام و حضرت علی (ع) حاکم مسلمین شدند؛ در دوره انقلاب اسلامی و در حال حاضر نیز شاهد هستیم که متاسفانه افرادی که سنخیتی با اسلام و انقلاب اسلامی ندارند و سرشون به مهر نخورده و مسئولیت می‌گیرند.
 
آیت الله اسلامی در پایان با اشاره به سیاست‌های اسرائیل و کمک آن‌ها به اوکراین گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به خاطر ضربه زدن به رقبایی چون چین و روسیه به اوکراین کمک می‌کند در صورتی که شاهد حمله وحشیانه ازسوی این رژیم غاصب به خانه و کاشانه مردم مظلوم فلسطین و کشتار آن‌ها هستیم؛ این سیاست منافقانه ویک بام و دو هوا کاملا مردود و محکوم است.
 
 لزوم توجه به مدیریت ضعیف شهرستان آوج

حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه آوج در نماز جمعه این هفته اقدام زشت رژیم صهیونیستی را محکوم و اظهار کرد: اقدامات این رژیم غاصب با ظلم‌هایی که در طول دهه‌های اخیر نسبت به مردم بی‌گناه مردم فلسطین داشته، مصداق کامل نقض حقوق بشر است.
 
وی پیرامون اقدامات دشمن در به شهادت رساندن دو مستشار ایرانی افزود: تقاص کار این رژیم منحوس گرفته خواهد شد و به گفته مقام معظم رهبری به زودی به دست خودشان از بین خواهند رفت.
 
امام جمعه آوج با اشاره به ارتباط با آمریکا بیان کرد: هیچ کشوری در ارتباط با آمریکا و استکبار سودی نبرده بنابراین به جای پیگیری ارتباط‌گیری با آن‌ها بهتر است روی پای خودمان بایستیم.
 
حجت‌الاسلام موسوی، برائت از مشرکین را جزء اصول دین دانست و ابراز کرد: از همه مومنین برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل می‌آوریم.
 
 امام جمعه آوج با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت گفت: در موضوعات اقتصاد باید روی پای خودمان بایستیم؛ همچنین در موضوع حجاب نیز این را باید بدانیم که جزء اصول دینی ما بوده و بسیار دقیق برنامه‌ریزی شده بنابراین همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.
 
وی با اشاره به موضوع تغییرات اساسی در سطح جهان افزود: امروز جابه‌جایی قدرت در جهان اتفاق افتاده بنابراین لازم است که مسئولین به ویژه وزارت امور خارجه از این فرصت استفاده کنند.
 
موسوی در خصوص مسائل شهرستان آوج تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۰ ماه از استقرار دولت گذشته اما در سطح شهرستان مدیریت‌های ضعیفی را شاهد هستیم؛ شایسته نیست برای یک امری به شهرستان دیگری مراجعه کنیم. 
 
امام جمعه آوج استقرار بیمارستان در مرکز شهرستان را ضروری دانست و گفت: تعیین تکلیف کردن زمین‌های پل معلق نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند در بحث جذب سرمایه گذاران جهت تقویت گردشگری موثر باشد.
 
کنترل رانت و فساد با جمع‌آوری نرخ ارز آزاد محقق خواهد شد
 
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیش‌رو داشتن شب‌های قدر اظهار کرد: مطابق روایات سرنوشت یک سال انسان در شب نوزدهم تقدیر می شود، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم امضا می‌شود .
 
امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: احساس می‌شود عده‌ای مخل و مغرض هستند و موضوعاتی مانند حقوق معلمان در ایام نوروز را که تلخی خاصی را هم رقم زد و اکنون نیز موضوع شورای رقابت و قیمت‌گذاری جدید برای خودرو را مطرح می‌کنند.
 
میرامینی درباره قیمت گذاری خودرو و افزایش قیمت اظهار کرد: گرانی خوردرو در شرایطی که هنوز به پایان فروردین نرسیدیم چه تناسبی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مهار تورم دارد ؟! 
 
وی افزود: در حالی که در کشور خوردرو سازان بزرگ، وابسته به دولت هستند و در کیفیت و تعداد، باب میل خود رفتار می‌کنند، وجود شورای رقابت چه وجهی دارد ؟
 
امام جمعه شهرستان آبیک افزود: اگر ارز خودرو سازها‌ را دولت تامین می‌کند پس چرا قیمت آن را دلار تلگرامی تعیین می‌کند!؟
 
وی تصریح کرد: در غالب کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و شمال اروپا چیزی تحت عنوان بازار آزاد ارز وجود ندارد و دلار صرفا در اختیار حاکمیت است، بنابراین کنترل آن بسیار دقیق و محکم‌تر انجام می‌شود.
 
میرامینی تصریح کرد: امیدواریم دولت انقلابی به همراهی سایر قوا ، یک بار برای همیشه بازار آزاد ارز در کشور را با تدبیر جمع آوری کند تا شاهد این رانت و فساد و دلال بازی و دلار بازی نباشیم.
 
وی با اشاره به موضوع شفافیت آرا نیز اظهار کرد: اگر مجلس شفاف شود، دولت و قوه قضاییه نیز شفاف می‌شود؛ ما از نمایندگانی که این طرح را امضا کردند، سپاسگزاریم و انتظار داریم صدای ما را به کسانی که شفافیت آراء را امضا نمی‌کنند، که این مطالبه مردم است که مجلس باید شفاف شود.
 
 امام جمعه شهرستان آبیک اذعان کرد: بحث فضای مجازی و مصوبات حوزه عفاف و حجاب مطالبه دیگری است که مجلس در باب فضای مجازی به طور جدی ورود نمی‌کند؛ در زمینه عفاف و حجاب اگر قوانین نقص دارند مصوب کنند.
 
 وی با اشاره به نابسامانی‌های اسرائیل افزود: رژیم صهیونیستی با حمله موشکی به سوریه و تحریک برخی کشورهای منطقه و اقداماتی که برای درگیری با حزب‌الله انجام می‌دهد به دنبال این است که به بهانه شرایط جنگی از موضوعات داخلی خود نجات پیدا کند، اما نفس‌های آخر اسرائیل است و داخل مرداب فرو می‌رود .
 
میرامینی در پایان ضمن تقدیر از پیگیری‌های نماینده انقلابی در زمینه بیمارستان شهدا گفت: مسائل فرهنگی مذهبی شهرستان جزو مطالباتی است که امیدواریم با پیگیری‌ها مرتفع گردد.
 
کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست
 
حجت‌الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام، با تأکید بر ضرورت تمرکز و اراده مسئولان و دستگاه‌ها بر مهار تورم و رشد تولید، به بیان الزامات تحقق شعار سال و چند توصیه مهم اقتصادی پرداخت.
 
وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار همچنین نکات مهمی درباره توطئه‌‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی-امنیتی دشمنان، موضوع حجاب، انتخابات اسفند ماه و تحولات جهانی بیان کردند.
 
امام جمعه شهرستان الوند تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل روز به روز به طرف ضعف و نابودی پیش می روند و تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و حمله به سوریه وشهادت مدافعان حرم، نشان از تلاش‌های بی نتیجه برای بقاء کوتاهشان است.
 
حجت‌الاسلام مهدوی اذعان کرد: امیدواریم با وحدت نیروهای مقاومت و حمله موشکی از تمام اطراف اسرائیل آنها در محاصره گروه‌های مقاومت قرار گرفته اند.
 
وی در پایان گفت: کارنامه شورای شهر الوند در دو سال گذشته قابل دفاع نیست و متاسفانه اختلاف بین آن‌ها؛ آسیب جدی به اعتماد مردم زده است و نمونه بارز آن انتخاب شهردار است که به یک بحران برای این شهر تبدیل شده است.
 
افول دشمنان اسلام نزدیک است
 
حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از وعده‌های خداوند، افول دشمنان اسلام است که امروزه شاهد نشانه‌های تحقق آن را در آمریکا هستیم.
 
وی افزود: رتبه اول از نظر تعداد زندانیان، رتبه اول تجاوز به زنان، جایگاه دوم از نظر میزان قتل توسط سلاح گرم و بیشترین درصد طلاق در دنیا از آن آمریکا است.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا بیان کرد: آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه متحد عربی بر ضد ایران را دارد اما امروز برعکس آن اتفاق افتاده و روابط کشورهای عربی با ایران رو به افزایش است. 
 
حجت‌الاسلام‌ رضوانی ادامه داد: امروز برخی کشورها در معاملات بین‌المللی، دلار را حذف نموده و با پول‌های ملی خود، در حال انجام امور تجاری هستند.
 
وی عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی دچار تزلزل سیاسی شدید شده به نحوی که در طول عمر ۷۵ ساله خود هیچگاه نظیر گرفتاری‌های حولناک کنونی را تجربه نکرده بود.
 
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا تصریح کرد: حجاب محدودیتی شرعی و قانونی است و کشف حجاب نیز، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است.
 
وی در پایان گفت: در بیانیه مشترک ایران و عربستان، دو طرف بر اهمیت اجرای توافقات، اعتماد متقابل و گسترش زمینه‌های همکاری تاکید داشته‌اند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان