۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین احتمال خداحافظی برخی نمایندگان مجلس با صندلی سبز بهارستان
کد خبر: ۳۶۲۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۷ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

با تصویب قانون جدید انتخابات صورت می‌گیرد؛

احتمال خداحافظی برخی نمایندگان مجلس با صندلی سبز بهارستان

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، ثبت‌نام داوطلبان با سابقه ۳ دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع خواهد شد.

احتمال خداحافظی برخی نمایندگان مجلس با صندلی سبز بهارستان
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، خبر داد.

طبق مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، ممنوع است.

در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مصوبات مذکور صرفاً در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مصوب شده و در صورتی قابل اجراست که در صحن مجلس تصویب و از جانب شورای نگهبان تأیید شود.

استان قزوین دارای 3 حوزه انتخابی و 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب نهایی این قانون، برخی نمایندگان فعلی در این استان دیگر امکان حضور در انتخابات پیش‌روی مجلس را نخواهند داشت.

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس از جمله نمایندگانی است که بیشترین دوره حضور (6 دوره) در مجلس شورای اسلامی ایران را داراست و سابقه نمایندگی در دوره‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان تاکستان را دارد.

روح الله عباسپور، دیگر نماینده مجلس از حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج بوده که سابقه سه دوره نمایندگی در ادوار هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه دارد.

بنابراین در صورت تصویب قانون منع حضور نمایندگان با دارا بودن سابقه سه دوره نمایندگی در مجلس در انتخابات، دو نماینده فعلی استان قزوین یعنی آقایان رجب رحمانی و روح الله عباسپور باید از حضور در ادوار آینده مجلس خداحافظی کنند.

انتهای پیام/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان