۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین زنگ خطر زیست‌محیطی در تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز
کد خبر: ۳۶۲۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز نگران‌کننده است

نماینده مردم قزوین در مجلس ضمن ابراز نگرانی از انباشت پسماند لجن در تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز گفت: با توجه به افزوده شدن پساب واحدهای مسکونی الوند به این مکان، خطر انباشت بیش‌از اندازه پسماندها در تصفیه‌خانه نگران‌کننده شده است.

زنگ خطر زیست‌محیطی در تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز از اقدامات تیم جدید مدیریتی دراین تصفیه خانه خبر داد و اظهار کرد: علی‌رغم وجود مشکلات متعدد، تیم جدید مستقر شده و در حوزه بهسازی محیط تصفیه خانه، جابجایی انباشت لجن موجود و ارتقاء کیفیت مایع و پساب خروجی اقدامات اساسی انجام داده است.

محمدبیگی ضمن بازدید از دستگاه‌های تشخیصی و کلرزنی تصریح کرد: طی ۲۰ سال گذشته از عمر تصفیه خانه، علاوه‌بر تحمیل بار بیش‌از ظرفیت تصفیه‌خانه، مدیریت‌های متناقض و ضعف مدیریتی و همچنین ضعف ارگان‌های نظارتی، این تصفیه‌خانه را به معضل محیط زیستی بزرگ و پیچیده تبدیل کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از انباشت پسماند لجن در تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز بیان کرد: با توجه به افزوده شدن پساب واحدهای مسکونی الوند به این مکان، خطر انباشت بیش‌از اندازه پسماندها در تصفیه‌خانه نگران‌کننده شده است.

محمدبیگی تاکید کرد: برای حل این مشکل در قدم اول باید به فکر محیط کوچک این تصفیه‌خانه بود چرا که پس از ۲۰ سال جوابگوی نیاز منطقه نیست.

وی در ادامه با اشاره به ورود سازمان حفاظت از محیط زیست اذعان کرد: برای مشکل دفع لجن موجود در تصفیه‌خانه که تا ارتفاع بالا آمده پیشنهاداتی داده شده و سازمان حفاظت از محیط زیست هم در حال آزمایش و نمونه‌گیری‌های متعدد هستند.

محمدبیگی با اشاره به گزارش نمونه‌گیری از پساب تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز اظهار کرد: نتیجه نمونه‌گیری یکی از روزهای اخیر نشان می‌دهد که مایع خروجی پسماند و آب دفعی تصفیه‌خانه، آب محیط زیستی سالم و قابل استفاده بوده و نگرانی‌های مردم در زمین‌های کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده صنعت دانش‌بنیان و تحقیقات جدید در خصوص استفاده از لجن‌های خروجی تصفیه‌خانه اذعان کرد: زمینی در یکی از شوره‌زارهای اطراف قزوین به عنوان محل نگهداری موقت لجن‌های ناشی از تصفیه پساب و استفاده صنایع دانش‌بنیان پیشنهاد شده است و شرکت‌ها در حال مطالعه و نیازمند یاری مسئولان استانی هستند.

وی در پایان از تغییرات و زحمات انجام شده اظهار امیدوراری و تاکید کرد: از طرف مردم شریف استان در فراکسیون محیط زیست پیگیر موضوع تصفیه‌خانه بوده و امیدواریم با صرف هزینه و اعتبار مناسب توسط مسئولین محیط زیست کشور و استان و همچنین مشارکت شرکت‌های شهرصنعتی و ذی‌نفعان شاهد بهبود وضعیت محیط‌زیستی تصفیه خانه و پاسخگویی به صنایع و کشاورزان این منطقه باشیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان