۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم+جزئیات
کد خبر: ۳۶۲۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

در میانه حملات رسانه‌ای؛

آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم+جزئیات

مدت ها بود که عده ای مدام در گوش مردم می خواندند که سکوهای داخلی امن نیستند و مردم به این سکوها اعتماد نمی کنند؛ اما امروز شاهد استقبال قابل توجه مردم هستیم و دیگر جایی برای بیان این حرف ها نیست.

آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم+جزئیات
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ چند روز پیش بود که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تعداد کاربران حاضر در سکوهای داخلی به خبرنگاران گفت که این تعداد در ایتا قریب به 21 میلیون، در بله حدود 15 میلیون و در روبیکا حدود 38 میلیون کاربر فعال ماهانه است. زارع پور در یک آمار کلی هم به این موضوع اشاره کرده است که مجموعاً بیش از 35 میلیون نفر از مردم ( کاربران یکتا) از سکوهای ایرانی استفاده می کنند.
 
در این زمینه چند نکته قابل بیان است:
 
یک: مدت ها بود که عده ای مدام در گوش مردم می خواندند که سکوهای داخلی امن نیستند و مردم به این سکوها اعتماد نمی کنند؛ اما امروز شاهد استقبال قابل توجه مردم هستیم و دیگر جایی برای بیان این حرف ها نیست.

دو: حمایت های وزرات ارتباطات و دولت از سکوهای داخلی موجب شد که ما در این وضعیت قرار بگیریم. همین شرایط در زمان فیلترینگ تلگرام برای دولت قبلی هم فراهم بود اما اساساً دولت به اصطلاح تدبیر و امید، دولت تلگرام و اینستاگرام بود نه دولت سکوهای داخلی! آن دولت از اینکه ما به جنگ افزارهای مجازی دشمن وابسته شده ایم و آنها ما را اشغال کرده اند، افتخار هم می کرد!
 
سه: امروز، ما در آستانه ملی شدن حوزه پیامرسان و شبکه اجتماعی قرار داریم. اهمیت این حوزه به دلیل نقشی که در دنیای امروز دارد و اثرگذاری آن بر بخش های مختلف، اگر از ملی شدن صنعت نفت، فناوری هسته ای، موشکی و ... مهمتر نباشد، کمتر از آنها هم نیست.
 
چهار: به خلاف اعتقاد برخی افراد که گمان می کنند سکوهای داخلی فقط در داخل ایران استفاده می شوند، اتفاقاً  کاربرانی از سایر کشورها هم دارند! برای مثال، چند وقت پیش، امیر تجلیان، قائم مقام پیامرسان بله در گفتگو با خبرگزاری برنا گفته است: «بعد از فعال شدن بله برای کاربران خارجی، این پیام‌رسان مورد اقبال کاربران خارج از کشور نیز قرار گرفته است به طوری که طی مدت کوتاهی یک درصد از کاربران ما را تشکیل دادند، اغلب این کاربران از کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه، عراق و امارات هستند، البته برخی از مخاطبان ما در کشورهای غربی همچون آلمان و کانادا زندگی می‌کنند».

البته این موضوع، اختصاصی به بله ندارد.
 
پنج: پس از آنکه جای پای این سکوها در داخل کشور محکم شد، در مرحله بعد برای شکستن حصر رسانه ای دشمن و رساندن صدای انقلاب و اسلام باید کاری کنیم که این سکوها در مقیاس بین المللی حضور فعال تر داشته باشند. برای این موضوع باید برنامه ریزی جداگانه انجام داد تا بتوانیم علاوه بر مردم منطقه و جهان اسلام، تا قلب اروپا و آمریکا نفوذ کنیم.
 
جا دارد که از وزیر ارتباطات و همکاران او به دلیل حمایت هایشان از سکوهای داخلی تشکر کنیم؛ زارع پور هم می توانست مانند آذری جهرمی نمایش به راه اندازد، او هم می توانست مشغول توییت بازی شود، او هم می توانست از مسئولیت خود در برابر سکوهای داخلی شانه خالی کند، اما حاضر شد حمله های برخی افراد سطحی نگر و هجمه برخی رسانه ها را تحمل کند و در عوض، به قدرتمند شدن کشور در این بخش از حوزه ICT کمک کند و عقب ماندگی های گذشته را تا اندازه ای جبران کند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان